Gå till innehåll

Felsöka


Cacke

Recommended Posts

Hur felsöker man sin hårdvara i datorn?

Datorn låser sig och sen när jag trycker på resett så startar inte datorn och det står ( ingen signal ) på skärmen.

Den startar efter ett tag om jag trycker på F8 och delete, då frågar den om jag ska ladda in defoult bios eller ett annat alternativ,

Är nätagregatet?

Hårddisken?

Grafikkortet?

Eller hur tar jag reda på de vad det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen signal betyder att det kommer inget från grafikkortet. Eftersom det kommer vid omstart så är det inget fel på grafikkortet i alla fall.

När den frågar om du ska ladda "Default" eller annat alternativ, vad väljer du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

externt ljudkort eller grafikkort? men när du måste ladda BIOS default varje gång så verkar det mysko onekligen...nån maskinvara som havererat skulle ja tro...har du installationsskiva till datorn? Va lite luddigt eller ingen info alls om maskinvara ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Venoms: Ja jag trycker på F2 för att ladda default bios eller vad det heter i dos när man trycker först på delete och f8 vid omstart.

Till PcFreak: Ja jag har soundblaster creative sb audigy och Nvidia Geforce GTX 470 ja jag har äkta windows med skiva och nyckel som jag har betalat för.

Kan jag ge mer info? så säg vad jag ska berätta.

Jag börjar inte skruva i datorn för de kan jag inte.

Formaterar sen för jag burken till en datorbutik men jag är rädd att dom gör mer än vad som behövs för att tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen har det blivit ett felvärde i minnet, dvs en felaktig parameter i inställningen så att datorn säger ifrån.

Håll reda på om det blir fler fel och hur ofta de sker, även felkoder om det finns några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo..... är din förra tråd löst ?

Om inte så är din burk dömd till ett evigt strulande......

Det finns då två val

1. Att låta någon städa burken, läs Cecilia

2. Att formatera burken och installera om allting (mitt val)

Funkar Windows Update nu ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...