nick Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Hej på er alla .Jag funderar på att köpa ett Buffalo Expresscard USB 3.0 till min laptop då jag har en extern hårddisk som stöder USB 3.0.Ett rykte gör gällande att med ett sånt kort så uppnås bara halva överföringshastigheten jämfört med "riktigt" USB 3.0,men inget om detta nämns varken på Buffalos egen sida eller något annat märkes för den delen,så hur är det egentligen med det hela?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 Det finns olika versioner av ExpressCard som är olika snabba. Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard har ExpressCard 2.0 nästan samma överföringshastighet som USB 3.0. Däremot har inte en hårddisk så hög överföringshastighet i praktiken som de två standarderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 10 ggr snabbare är ju klart snabbare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts