Gå till innehåll

Programproblem efter uppdatering vad jag kan se.


Fiddeflygare

Recommended Posts

Hej jag tänkte höra efter om någon annan har haft samma problem som jag. Efter senaste uppdateringen av Windows 7 professional 32-bitars på jobbdatorn så har helt plötsligt de flesta program slutat fungera normalt. Det vanligaste och mest irriterande problemet jag får är att så fort jag stänger något program så kommer ett meddelande om att programmet har slutat fungera.

Till och med när man stänger något så basic som paint så kommer meddelandet upp.

Detta innebär ett bekymmer för mig då vissa program som jag behöver i jobbet inte kan göra det de ska innan windows säger att det har slutat fungera och stänger programmet.

Det enda som jag kan komma på som har ändrats är att jag har installerat senaste uppdateringen av windows och efter det började problemen.

Så därför undrar jag om någon annan har råkat ut för några liknande problem? Eller är jag ensam om detta?

Jobbdatorn har följande spec:

Windows 7 professional SP1

HP Probook 6540b

Intel i5 2,27GHz

4GB RAM

32-Bitars OS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekomendationen skulle väl vara att avinstallera aktuell(a) uppdateringar för att se om problemet försvinner.

Är det några speciella program, samt finns det någon information i loggboken om dessa krascher?

Är det företagssecifika program så borde detta nog tas internt med it-avdelningen och inte publikt på internet.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur avinstallerar man uppdateringar?

Loggboken vet jag inte heller hur man kollar. Men jag tar gärna emot tips på hur jag kollar och gör dessa saker.

Det är ett litet företag utan IT-avdelning så jag har inte så många andra ställlen att vända mig till.

Dessutom är det inte några känsliga program som är drabbade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...