Gå till innehåll

Spotify... inte begränsad tid längre?


Recommended Posts

Startade Spotify för en stund sedan. Det jag reagerade över direkt var att "nedräkningen" längst upp till höger är borta. Har Spotify ändrat spelreglerna igen för de som använder "free"-varianten? Kan det vara så ljuvligt att de 10 timmarna är bortplockade?

Hittar inget på Spotify´s hemsida, så jag tänkte höra om någon vet något eller t o m har samma.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... men det är samma som innan.

Mätaren fanns där för någon vecka sen men nu är den plötsligt borta. Just detta kontot har inte varit Premium de senaste 6 månaderna och mätaren har som sagt funnits där. Har jag inte helt fel så uppdaterades Spotify för någon vecka sen (i datorn) och därefter har detta hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har de väl fortfarande gränsen att man bara får lyssna på samma låt 3 ggr eller vad det var. Så man blir ju ganska snabbt begränsad även om man skulle kunna lyssna hur många timmar som helst.

EDIT: då menar jag inte att all världens musik skulle ta slut snabbt :) utan bara att ens favoriter skulle göra det.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer, jag har också lagt märke till något hänt med mätaren. Var visserligen några dagar sedan ja testade spelar'n men såg även här att den var inte som förr. Mätaren var inte borta här hos mig men däremot nollställd.

Begränsningen på låtarna verkade ligga kvar vid just de tillfället. Numera efter dom införde försämringarna i Spotify så har ju t.o.m webbradio blivit intressant som ett alternativ. Ta bara en sån kanal som gamla hederliga P1, där finns inte ens reklam :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och man känner ju vemod över att man snart inte kan inhandla en cd med 18 låtar för 179 kronor i skivbutiken p.g.a. moderniteter som spotifaj (eller vad det heter). Förstöra musiken med reklam och massa andra regler måste dom göra om man ska få något gratis och det är ju rent av svinaktigt att pressa oss på 49 kronor i månaden för att vi ska slippa det...... :angry:

Nä, det var bättre förr i tiden.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det var bättre förr i tiden.... ;)

Njau... jag är inte med på hur det var "förr i tiden".

Spotify Premium är iaf lysande så slipper man sunka med en massa mp3-filer som man inte har någon koll på samt oftast försvinner i ett hårddiskhaveri..... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njau... jag är inte med på hur det var "förr i tiden".

Nej, vi är ju inte så många kvar som är födda under andra halvan av 1800-talet. :P

Spotify Premium är iaf lysande så slipper man sunka med en massa mp3-filer som man inte har någon koll på samt oftast försvinner i ett hårddiskhaveri..... :P

Jag måste motvilligt erkänna att mitt tidigare inlägg i tråden var skrivet med en lite sarkastisk ton. Jag använder också Spotify Premium och den "sitter som en smäck". Klart värd sina 49 pesetas i månaden. Särskilt när man finner en sån här väl genomarbetad spellista:

Best of 60, 70, 80 and 90-ties

Trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart värd sina 49 pesetas i månaden.

Innehållsmässigt tycker jag också den är värd pengarna.

Jag kan bara omöjligt acceptera att hela konceptet som ska representera framtiden misshandlas så totalt av en skitdålig klient under obefintlig utveckling. För en i sammanhanget obetydlig utvecklingskostnad skulle hela tjänsten kunna lyftas mångfalt. Varför man inte gör det? Ja det är för mig en gåta. Inkompetens? Lathet? Ovilja? Påtryckningar från musikindustrin att inte utveckla något för bra som verkligen visar hur föråldrad industrin varit långt in på 2000-talet?

Hur som helst kan jag omöjligt stödja denna stagnation genom att fortsätta ge dem mina pengar. Jag hade Premium konto 1 år för länge i hopp om att de skulle bättra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njau... jag är inte med på hur det var "förr i tiden".

Spotify Premium är iaf lysande så slipper man sunka med en massa mp3-filer som man inte har någon koll på samt oftast försvinner i ett hårddiskhaveri..... , :P

annars finns ju nått som som heter Backup ;) har man över 8000 låtar så kör man BU, just för att inte mista dom..hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...