Gå till innehåll

Sen en månad tillbaka så har spray börjat skicka ut denna information.


Mir

Recommended Posts

Nu är det slut på en av de större svenska e-posttjänsterna som i slutet av 90talet början på 2000talet lovade en gratis e-posttjänst som skulle gå att öppna i POP/IMAP. Sen en månad tillbaka så har spray börjat skicka ut denna information till alla som har en home.se mail.

VIKTIGT MEDDELADE

Du behöver uppgradera ditt mailkonto

Du använder dig idag av POP/IMAP för att läsa din mail i en annan e-postklient. För att fortsätta att använda tjänsten behöver du uppgradera ditt mailkonto till Premium eller köpa till tjänsten POP/IMAP före den 31 oktober.

Det är inte längre möjligt att använda POP/IMAP-tjänsten gratis, vilket innebär att POP/IMAP-tjänsten kommer att sluta fungera om du inte uppgraderar ditt mailkonto.”

Detta är ett lätt och mycket fräckt sätt att kunna börja tjäna pengar på sina kunder som under lång tid har arbetat in en adress som de kanske bundit mot inloggningar och andra webbaserade tjänster. Detta är något som jag anser mycket oseriöst, nästan lite på gränsen till bedrägeri.

Jag vill med detta mail uppmärksamma vad som händer med något som en gång var och vad jag kommer ihåg skulle vara gratis. Något som är gratis går ju inte att prishöja när det inte finns ett pris att höja anser jag.

Hoppas på en respons mot detta agerande från Spray.

Mvh

Roger

Redigerad av Mir
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle snarare vilja kalla det utpressning.

Jag bytte till AOL Mail, en tjänst som fungerar mycket bra! Rekommenderas!

Lite extra besvär att maila alla i adressboken (åtminstone två gånger) att man bytt mailadress men nu flyter det på bra. Det blev bättre än väntat faktiskt. Känns modernt och fräscht i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara hade varit att Spray skulle börjat ta betalt som var det enda problemet. Jag anser att de hade en perfekt tjänst till för ca 10 år sedan. Senare har de varit kantade med diverse tekniska problem.

Problem som jag råkat ut för

1. Fick plötsligt samtliga mail med bara mailhuvudet. Innehållet var omöjligt att se(5-8 år sedan).

2. Brukade ta otroligt lång tid för mailen att komma fram. Ibland 30-120 min, vet ej hur det är idag.

3. Väldigt strulig Layout på hemsidan.

Använder idag bara Spray som värsta skräpmailadress och nu när de börjar ta betalt så får man hitta annan adress för detta.

Jag kommer inte att sakna Spray.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett lätt och mycket fräckt sätt att kunna börja tjäna pengar på sina kunder som under lång tid har arbetat in en adress som de kanske bundit mot inloggningar och andra webbaserade tjänster. Detta är något som jag anser mycket oseriöst, nästan lite på gränsen till bedrägeri.

Vari ligger det fräcka? Ni Sprayanvändare kan fortfarande använda tjänsten men måste logga in på sprays webmail. Det som har tagits bort är möjligheten att läsa mail via pop/imap och då möjligheten att använda mailklient typ Outlook eller liknande.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte skaffa egen domän? Det kostar inte många kr/år och ni kommer aldrig behöva byta Email-adress fler ggr. Möjligen byta web-hotel.

Bra tips!

Jag visste inte ens att Spray hade kvar sin mailtjänst, jag slutade använde min för många år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu är det nog ett mycket tillkrånglat sätt att skapa ett egen domän inkl webhotell.... :P Kan ske några % av alla användare som det sättet passar för !!

Gmail eller Hotmail har utmärkta gratistjänster som passar de allra flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...