Tiffany Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 (edited) mitt problem är nu att jag ej längre kan ladda ner mina drivrutiner från windows drivrutinskiva man går in i lägga till en maskinvara där man sen ska klicka på dom gula frågetecknen som drivrutinskivan ska ställa in som tex videostyrenhet & nätverkstyrenhet men nu går ej det längre efter min sista ominstall av window xp det svarar hela tiden med att dom ej går att installera pga att dom ej går att finns vad är felet då? Edited October 8, 2011 by Tiffany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Förmodligen kommer du inte att få något svar för den e.v. frågan du ställer är fullständigt obegriplig. Jag har försökt gissa mig till vad du menar men det funkar inte. Gör ett nytt försök och använd stor bokstav och punkt när du börjar och slutar meningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Tror (gissar) på att du försöker installera uppdateringar via Windows update och XP har knappt några sånna nu men förövrigt ett förvirrande fråga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Du har ett gult frågetecken i enhetshanteraren, men när du klickar på den och väljer installera drivrutin och sätter i din Windows skiva så säger den att det inte finns någon drivrutin? Drivrutiner till t.ex grafikkort laddas vanligtvis ned från tillverkarens hemsida eller installeras från den skiva som var med vid köpet av t.ex grafikkortet inte från Windows installationsmedia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Vad är det för en dator, moderkort, grafikkort, nätverkskort, chipset??? Är grafik och nätverk inbyggt på moderkortet??? En del frågor som man behöver svar på för att hjälpa till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Tackar för alla svar. vad jag försöker förklara är att efter en ominstall. så måste man sen via den andra skivan som är driv rutin skivan install. om även nätverksstyrenhet & tex videostyrenhet som man hittar om man går in i kontrollpanelen där mansedan klickar på lägga till skrivare el. annan maskin vara. När man sedan kommit in på den så klickar man på vänster sida ,på lägg till maskinvara. Där inne får man upp en sida direkt där det står välkommen till guiden lägga till maskinvara. Klickar där på nästa & skivan börjar söka maskinvaran som fattas som fattas datorn som då dessa frågetecken står för & det är just nätverksstyrenhet & videostyrenhet (VGA kompatibel). då klickar man på en i taget på dessa & då ska man få dom installerade men nu är ju mitt problem så att det funkar inte få dom install. längre för jag får svar att dessa drivrutiner ej går att install. pga att dom ej kan hittas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Det brukar även gå att ladda ner drivrutinerna från datortillverkarens webbplats och installera dem själv. Men då måste vi, som Mr.LeNo skrev, veta vem som har tillverkat datorn och vad det är för datormodell för att kunna hjälpa dig vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 jag ahr varit inne på acers sida & fann ej det jag sökte där. har en acer aspire 3000 med windows xp i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 LAN Driver, vilket motsvarar nätverkstyrenhet, och VGA Driver, videostyrenhet, med fler drivrutiner finns på http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers för din datormodell och XP. Där finns även två manualer som du kan kolla i för att se om det står något om drivrutiner i dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 gick ej ladda ner det som står ovan så jag vet ej va jag ska göra nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Vad gick inte att ladda ner? På vilket sätt gick det inte att ladda ner? Jag hinner inte mer än att klicka på nedladdningsikonen för LAN Driver så dyker det upp en fråga om var jag vill spara filen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts