Korpen Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Hej jag har en gammal acer aspire och processorn är på 1400 Ghz men den går ner i nåt sparläge till 490 Mhz titt som tätt..det går inte att ändra i bios..bios är mycket begränsad i den här dator..kan man ställa in det i XP så inte processorn går ner i energisparläge? Operativet är XP Pro.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 (edited) Om det är en processor med SpeedStep så prova: http://www.diefer.de/speedswitchxp/ Men anledningen till att den energisparar är för att sprara batteri och det gör den ju endast när du inte belastar processorn. Så snart den belastas så klockas den upp igen till den frekvens som krävs. Edited October 8, 2011 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korpen Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Tack för tipset si3rra..batteriet är visserligen helt slut oc kör med ström men windows kanske inte uppfattar det så..men jag har ändrar om lite i energialternativ på batterisidan och se om det hjälper..om inte använder jag din länk och gör ett försök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts