Gå till innehåll

Bör jag "uppgradera" till Windows 8 Developer Preview? [LÖST]


Skull Kid

Bör jag "uppgradera" till Windows 8 Developer Preview?  

9 medlemmar har röstat

  1. 1. Bör jag "uppgradera" till Windows 8 Developer Preview?



Recommended Posts

Jag kör som sagt Windows 7 Ultimate, 64-bit. Jag har set på YouTube ett antal videos om Windows 8 och sitter nu och "dreglar" över det nya operativsystemet. Som en äkta Microsoft-"Beundrare" vill jag JÄTTE gärna "uppgradera" till Windows 8 Developer Preview, men vet inte om jag borde det. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en tidig testversion med många buggar och knepigheter så man ska ju inte ersätta ett väl fungerade system med det, utan det man bör göra är att köra i dual-boot eller virtuellt för att pröva på det.

Jag förstår. Windows 7 fungerar toppen, men hur gör jag en "dual-boot" med Windows 8? Har hört att det inte går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår. Windows 7 fungerar toppen, men hur gör jag en "dual-boot" med Windows 8? Har hört att det inte går?

Dualboot vet jag inte om det kan jämföras med... men väntar på en utförligare redogörelse angående detta: http://www.alltomwindows.se/_/windows-8/testa-windows-8-parallellt-med-windows-7-r1138

Instämmer för övrigt med ovanstående... det är inte ens beta ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dualboot vet jag inte om det kan jämföras med... men väntar på en utförligare redogörelse angående detta: http://www.alltomwin...windows-7-r1138

Instämmer för övrigt med ovanstående... det är inte ens beta ännu.

Tack för svaret. Skulle jag kunna installera Windows 8 på en extern hårddisk? Jag har en Rikiki Lacie (500 GB & USB 3) till mitt förfogande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig provat och skulle aldrig göra det heller...om det går över huvud taget.

Jag tackar åter för ditt svar, Manneman :). Jag håller mig nog till Windows 7 tills Windows 8 släpps som fullversion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...