Skull Kid Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Jag kör som sagt Windows 7 Ultimate, 64-bit. Jag har set på YouTube ett antal videos om Windows 8 och sitter nu och "dreglar" över det nya operativsystemet. Som en äkta Microsoft-"Beundrare" vill jag JÄTTE gärna "uppgradera" till Windows 8 Developer Preview, men vet inte om jag borde det. Vad tycker ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Det är ju en tidig testversion med många buggar och knepigheter så man ska ju inte ersätta ett väl fungerade system med det, utan det man bör göra är att köra i dual-boot eller virtuellt för att pröva på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Det är ju en tidig testversion med många buggar och knepigheter så man ska ju inte ersätta ett väl fungerade system med det, utan det man bör göra är att köra i dual-boot eller virtuellt för att pröva på det. Jag förstår. Windows 7 fungerar toppen, men hur gör jag en "dual-boot" med Windows 8? Har hört att det inte går? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Jag förstår. Windows 7 fungerar toppen, men hur gör jag en "dual-boot" med Windows 8? Har hört att det inte går? Dualboot vet jag inte om det kan jämföras med... men väntar på en utförligare redogörelse angående detta: http://www.alltomwindows.se/_/windows-8/testa-windows-8-parallellt-med-windows-7-r1138 Instämmer för övrigt med ovanstående... det är inte ens beta ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Dualboot vet jag inte om det kan jämföras med... men väntar på en utförligare redogörelse angående detta: http://www.alltomwin...windows-7-r1138 Instämmer för övrigt med ovanstående... det är inte ens beta ännu. Tack för svaret. Skulle jag kunna installera Windows 8 på en extern hårddisk? Jag har en Rikiki Lacie (500 GB & USB 3) till mitt förfogande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Har aldrig provat och skulle aldrig göra det heller...om det går över huvud taget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Har aldrig provat och skulle aldrig göra det heller...om det går över huvud taget. Jag tackar åter för ditt svar, Manneman . Jag håller mig nog till Windows 7 tills Windows 8 släpps som fullversion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Jag väntar, som sagt, på en utförligare beskrivning att köra W8 bredvid Windows 7 enligt länken jag gav ovan. För mig kan det vara något om omständigheterna är ok för mig. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Vänta åtminstone till Windows 8 beta kommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts