Gå till innehåll

Windows startar inte


Gäst Johannes966

Recommended Posts

Gäst Johannes966

Hej,det är så att min stationära dator inte kan starta windows längre. Det hände när jag försökte återställa till en särskild tidpunkt med comodo time machine. Nu så går det varken att återställa Windows eller att reparera.

Någon som vet hur man kan starta upp systemet igen?

Exakt så ser det ut just nu (kopierat ifrån google bildsök)

Btw,lyckades inte få bilden i mindre storlek:S

screenshot029.gif

Redigerad av Manneman
Redigerat titeln
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johannes966

Så du har följt anvisningarna på skärmen? Stoppa i windowsskivan och följ punkt 1-3...

// Manneman

Glömde säga att jag inte fick med någon Återställnings skiva för windows:S

Har testat med att ladda ner återställningsprogram och bränna dem på skiva,men det gick inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johannes966

Hur ska jag förklara. När jag väl lyckats klicka f11 (isället för f8 som du nämnde eftersom den inte är till något i min dator) Så tycker Språk val upp,väljer svenska och forsätter. Sedan så blir det stopp,måste reparera och starta om datorn säger den. Och så klickar jag på reparera&starta om,men funkar inte det heller. Får felmeddelandet att startalternativ inte hittats:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johannes966

Har prövat nu med f8 flertals gånger,funkar inte.

När den kraschar?

Jag har ju tid på mig med,hela hp bilden i några sec...Sedan kommer Comodo time machine..Sedan blir det stop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom F8 är en tangent som är riktad till Windows så ska man inte trycka på den medan HP-bilden visas utan senare.

Men eftersom Comodo time machine kommer igång är det nog bäst att någon som kan det programmet hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johannes966

Ahh,ok..nej men då funkar den inte.

Comodo är minst lika funktionslös som windows återställnings program är just nu....Får se om jag kan nå dem via comodo forums

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johannes966

Låna en Windows skiva av nån och kör reparationen via den så torde de funka,,,

Det vore det bästa,men man får ju inte med windows skivor med datorerna nu för tiden,det är problemet:S

Funderar på att göra egen skiva,

http://www.ubcd4win.com/

Tror ni det funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

är detta en märkesdator, köpt med Windows förinstallerat? I värsta fall finns ju då en återställningspartion.

Är datorn nyinköpt?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore det bästa,men man får ju inte med windows skivor med datorerna nu för tiden,det är problemet:S

Funderar på att göra egen skiva,

http://www.ubcd4win.com/

Tror ni det funkar?

Men man får med ett program som man ska använda för att göra egna installationsskivor.

Ultimate Boot CD är en samling av bra program men det är väl mest diverse testprogram, t ex test av RAM-minne och hårddisk, så jag undrar vad du har tänkt använda den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...