daniel-andersson Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 (edited) Söker ett schema/kalenderprogram som ligger i tray och kan påminna utan att man behöver ha programet i gång etc. Har provat Outlook, Thunderbird, Essential PIM free men inget av dem lägger sig i tray och arbetar i bakgrunden. Eller är det någon inställning jag missat? Helst vill jag använda mig av PIM, ( http://www.essential...com/?r=download ) men finns något annat liknande så är det tipset mycket välkommet. Jag har sökt och sökt men orkar inte mer just nu, jag ger upp för tillfället. Söker ett schema/kalenderprogram som ligger i tray och kan påminna utan att man behöver ha programet i gång etc. Har provat Outlook, Thunderbird, Essential PIM free men inget av dem lägger sig i tray och arbetar i bakgrunden. Eller är det någon inställning jag missat? Helst vill jag använda mig av PIM, ( http://www.essential...com/?r=download ) men finns något annat liknande så är det tipset mycket välkommet. Jag har sökt och sökt men orkar inte mer just nu, jag ger upp för tillfället. Edited October 22, 2011 by daniel-andersson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel-andersson Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 *bump* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 (edited) Min Outlook gör det du efterfrågar. Svårt och säga vad som är fel i dina inställningar. Jag startar outlook och kör den i minimerat läge (se bif bild). Annars synka kalendern till mobilen så har du kalendern med alltid. Edited October 21, 2011 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Kanske måste du starta det i komp läge för vista sp2 som det är med Live messenger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel-andersson Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Min Outlook gör det du efterfrågar. Svårt och säga vad som är fel i dina inställningar. Jag startar outlook och kör den i minimerat läge (se bif bild). Annars synka kalendern till mobilen så har du kalendern med alltid. Alltså jag söker något som lägger sig i bakgrunden som man kommer åt via tray. Jag vill inte ha något som jag måste starta först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel-andersson Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Jag hittade en inställning i PIM som får det att autostart vid uppstart av datorn. Samt att det lägger sig en ikon i tray. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts