Jump to content

Lite krångel med Vista i vår bärbara

CGD

Recommended Posts

Vi har en svenskköpt HP med svensk Vista. Vid ett tidigare tillfälle har vi använt återställningsskivorna för att installera om Vista. Inga problem. Nu har vi köpt en ny hårddisk och har då fått installera om Vista med återställningsskivorna.

Problemet är att mappen Program inte finns utan har blivit utbytt mot Programs files samt att det kanske är därför som IE9 är på engelska.

Har ni någon bra ide på hur vi kan rätta till detta utan att behöva installera om allt från början?

I Vista och W7 är "Program" och "Program Files" samma mapp. I tidigare operativsystem kunde man av misstag vid installation få både en "Program" och en "Program Files". Prova att installera om IE9 i stället och då till svensk variant.

Ladda ner svensla IE9 här:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages

Är allt annat på svenska i Operativsystemet?

Tog bort IE9, startade om och installerade sedan en nyhämtad svensk IE9. Men det har inte gått. Installationens avslutas med ett felmeddelande om att IE9 inte installerades. Jag prövade flera gånger men med samma resultat. Nu har jag IE8, på svenska, och skall pröva om någon dag att installera IE9 igen.

Men jag undrar ju lite varför det blev en engelsk variant från början. IE9 installerades från Windows update och det är en svensk Vista vi kör.