Gå till innehåll

Ikon för wireless


Tony

Recommended Posts

Har skaffat mig en router genom Telia, Zyxel P320, som tycks fungera väl, även när jag kör med sladdlöst.

Problemet är att jag inte kan få en ikon på skrivbordet så jag kan se att det fungera som det ska, och få kontroll på systemet.

Har Windovs 7 enterprises. Har varit inne och kontrollerat nätverksinställningarna. Alla inställningar verkar vara som de ska,tror jag.

Har även uppdaterat med Realtek Wireless uppdatering, men tyvärr utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kollar inställningarna för routern via ett web-gränssnitt i webläsaren. Jag vet inte exakt hur man loggar in på ovannämnd router. På min egen router loggar jag in med IP-numret för routern i hemmanätverket. På min router hemma är det 192.168.0.1 och på din är det säker något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort enligt bild i mitt inlägg ovan?

Jag har själv råkat ut för att ikoner försvunnit på liknande sätt som det gjort för dig. Om allt fungerar ändå så spelar det väl ingen större roll om ikonen visas eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med den "andra ikonen" syftar på ikonen för "nätverk" som ser ut som en liten TV bredvid datorklockan så betyder ju det att datorn använder sig av det trådbundna nätverket. Har du aktiverat det trådlösa nätverkskortet i "nätverksanslutningar"? Där borde du se dels "anslutning till lokalt nätverk (trådbundet) och en "wireless" nätverksanslutning. Sistnämnda skall vara aktiv medan den trådbundna anslutningen skall vara inaktiverad om du skall kunna se ikonen för wireless.

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...