Gå till innehåll

[LÖST] Hur autostartar man Live Messenger ("MSN") i grönt online-läge?


Kakmonster

Recommended Posts

Hallå gott folk!

Min Windows Live Messenger-klient (senaste versionen) autostartar precis som jag vill då jag startar Windows 7, men den ställer sig alltid i "osynligt" läge. Hur gör jag om jag istället vill att Messenger skall starta i "grönt" online-läge så alla på min lista ser när jag slår på datorn och finns tillgänglig? Som läget är nu måste jag alltså ändra online-läge manuellt varje gång jag slagit på datorn, och jag hittar faktiskt ingen inställning alls som reglerar vilken slags online-status som skall vara "default" när Live Messenger startar.

Alltså: hur får man Windows Live Messenger att starta med "grön" online-status så alla på min lista ser att jag är online?

LÖST:

Det visar sig att lösningen fanns i den här tråden där det med pedagogiska skärmdumpar förklaras att inställningen jag letar faktiskt finns, men att den syns först då man loggar ut ur Live Messenger (vilket jag normalt inte har anledning att göra). Lite klantigt att gömma en inställning kan tyckas, enklast hade ju varit att ha "default-status"-valet bland alla andra inställningar.

Redigerad av Kakmonster
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...