Gå till innehåll

"Windows setup could not configure windows to run on this computer's hardware"?


Skull Kid

Recommended Posts

Råkade tömma bägge RAID hårdiskarna (min idiot...) men men, gjort är gjort, alla är vi ju människor, och alla gör vi misstag :)

Så... vet någon hur jag kan återskapa RAID och få Windows 7 Ultimate 64-bit att installera igen?

EDIT: Vad lite värre är att den måste fungera imorgon...

Vänliga Hälsningar

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.runtime.org/raid.htm Här finns ett prog som är dyyyyrt, men det är kanske inte meningen att du ska köpa... det kan du använda till att se om det överhuvudtaget går att återskapa.

Om det går, finns det andra program till det.

Längre ner på sidan finns det en länk till BartPE och en plugin som heter RAID Reconstructor som man kör om inte windows fungerar.

Lite fler tips innan man gör något tokigt... http://www.quetek.com/RAID_recovery.htm?source=google2&gclid=COGjtd3r7asCFYXwzAodMFoVXQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... jag trodde du skulle rädda en krashad raid...

Du måste konfa BIOS eller med mjukvara innan installationen av windows.

Oj, hoppsan... så, kan du (Venoms) säga steg för steg vad jag ska göra? Det vore jättesnällt :)

EDIT: Min MSI GT780R (som datorn heter som jag "hade" RAID på...) fungerar fin fint, MEN, den körs just nu i AHCI.

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag "lost" igen, hade du raid i en laptop... är du säker på det?

Ja. Den var RAID. Den var Windows 7 Home Premium Service Pack 1 när jag köpte den. Men jag tömmde alla hårddiskarna och installerade Windows 7 Ultimate istället.

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...