Gå till innehåll

Windows 8 Developer! Vad fungerar inte och hur löser man det?


Manneman

Recommended Posts

Ja, jag har slagit till. Kör dualboot med Windows 7 och Windows 8 Dev. Kände mig utanför och ville bara testa. Dessutom fick jag ett par matnyttiga länkar av en medlem för att kunna köra dualboot utan några större ingrepp och lika lätt att återställa när man vill ha bort det.

Hursomhaver... i mina ögon så märks det att det är en pre-beta. Mycket saknas och mycket önskas. Men jag kastar inte skit på MS. Precis som W7 (innan beta) så är det ändå förvånansvärt stabilt.

Tänkte behålla W8 tills första betan kommer och sedan följa de releaser som är officiella.

Med tanke på det så öppnar jag en tråd för oss som testar. Avsikten är att lämna info om progam som INTE fungerar och sedan kanske en och annan lösning.

Tänk på att denna tråden mycket väl kan bli överflödig när nästa release av W8 släpps.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar med det som är viktigt för mig...

RadioSure och Tapin Radio. Går inte att starta på W8 x64. Inte heller i kompabilitetsläge. Likaså går det inte heller att avinstallera varken normalt eller i komp-läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har allmänt oflyt med W8 men jag är inte orolig än. Det som fungerar helt rent för mig i Windows Phone 7.5 (t.ex. vädret) fungerar inte alls i pre-vyn. Är väldigt avundsjuka på dom som lyckats få starthubbarna att fungera. Det är möjligt att det är drivrutiner för datorn som strular men som sagt inte mycket som fungerar. Jag får väl trösta mig med att även Paul Thurrott på www.winsupersite.com har haft stor aproblem med att installera och köra pre-vyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inte så stora pretentioner så kan ju åttan funka lika bra som sjuan nära på i detta läget.

Kör dagligen med den nya versionen bara för lära mig vad som kan förbättras och om något hänger sig så går de ju oftast att försöka starta-om enklare grundprocesser som explorer.exe / sidebar & liknande. Just nu är de väl mest start och avstängning som missar & hakar upp sig.

Även den här nya startpanelen 'charm bar' som nås via startknappen kan ibland få för sig & fastna utan att försvinna.

Multitasking funkar ibland men inte alltid och när det fungerar så gäller de att minst ett par "appar" har startats och aktiverats, annars kan man inte köra fönstervyer med multitask och det är ju inte meningen heller från början då de bygger på en slags skrivbord/fönster hanterare.

Ifall nu något framstår lite tveksamt om man ska ge sig på och fortsätta köra åttan som de nu ser ut så är det kanske med tanke på onödigt slitage på hårdvaran. Hör att ljudet från hårddisken låter annorlunda och stör mer än i sjuan så troligtvis bäst & ta de försiktigt.

Har ett bildskärms beskymmer på samma laptop som funnits med i sjuan när helskärm används för flashvideos i webbläsaren.

Händer likadant i åttan med grafisk blåskärm emellanåt och verkar höra ihop med enbart vissa spelare men vet inte varför.

Installerade mediaspelare (WMP) klarar av saken utan problem i bägge Windows versionerna. Youtube kan krångla mellan varven, däremot SVT play verkar funka stadigare och inträffar BSOD mindre ofta där men kan skilja från sida till sida man besöker.

Om man för en "annan åsikt" än Microsofts egen på B8 bloggen.

Då kan man råka ut för en fejkad phishing nätfiskeattack avsänd (har spårat mejlet) ifrån Redmond.

____________________________________________________________________________________________

Dear Windows Live Hotmail User,

Thank you for being one of our valued users of Windows Live Hotmail. We hope you are enjoying it and having fun using Windows Live Hotmail & other Windows Live services.

We are constantly working to improve the service to you.

Please be informed that due to the recent upgraded of the service, we would be closing both all unused and anonymous registered accounts.

You are receiving this email because your account is among those to be deleted, and your verification would be needed, to enabled you to continue the activities of your account. Verify it by clicking on the reply button in order to reply back to this message and fill out the information required below:

* Full Name :................

* Username :..................

* Password:..............

* Date of Birth:...........

* Present Country Or Territory:..........

Warning!!! Account owner that refuses to verify his/her account after a week of receiving this warning, will lose it permanently.

Hotmail.com ! Live.com ! Msn.com

Microsoft controls the data collected in this survey and may use your responses (together with existing data we have about you) to make sure its products and services meet your needs and preferences.

Microsoft will treat all data collected from you in accordance with our privacy policy.

Note: YOUR DETAILS WILL NOT BE SHARED.

We'll keep making Windows Live! the best email service around.

Microsoft Corporation

One Microsoft Way

Redmond, WA 98052

____________________________________________________________________________________________________

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...