Gå till innehåll

Beställa WP7-mobil från eBay


Up2

Recommended Posts

Jag tänker starta ett datorrelaterat projekt i min skola där lärarna låter eleverna enskilt få välja någonting de vill fokusera extra mycket på, t.ex. grafikkort, mobiltelefoner, TV-apparater, programmering inom Java, och helt enkelt göra en stor grej av det. Ni förstår säkert vad jag menar. Min plan är att fokusera på Windows Phone 7 trots att jag äger en Android, men eftersom den används som min primära mobil vill jag inte mixtra med den, heller inte införskaffa en billig smartphone för en tusenlapp.

Nu till min fråga: Eftersom en ny olåst (tänker ej tecka abonnemang eftersom projektet inte kommer ta mer än ett par månader) kostar hyffsat mycket och jag inte har de pengarna, så undrar jag om det är värt att köpa en därifrån, hur mycket man kan lita på eBay och vad man bör tänka på om man köper en därifrån.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du handlat på Ebay tidigare och det gått bra, går det säkert bra den här gång också. Men vid en snabbtitt på Ebay finns INGA billiga WindowsPhonetelefoner. De är lika dyra där som på NetonNet eller Dustin. Du kan också få problem med agenten eller tillverkaren i Sverige om du har importerat telefonen och den inte "var tänkt för den svenska marknaden". Du kan alltså inte hitta nån för under en tusenlapp om det var det du hade tänkt (eftersom du skriver att en olåst kostar "hyfsat mycket pengar" och du "Inter har de pengarna". De enda "billiga" alternativ du har i Sverige är att 1. delbetala en telefon som inte är operatörslåst under 24, 36 eller 48 månader eller ta ett abonnemang under 18 eller 24 månader (vilket du ju inte heller var beredd på att göra). Har du tänkt på att försöka med nån annan sajt än eBay? Trader, t.ex.? Vad du än väljer så lycka till med ditt projekt. Kanske du till och med blir så förtjust i din Windowstelefon att du gör den till din primära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...