Gå till innehåll

Samsung Mobil


Lasse B

Recommended Posts

Inne i G-mail så tror jag du måste ställa in att den även ska ta bort mail på servern (eller liknande) annars kommer de raderade mailen tillbaka varje gång du synkar.

Mitt tips är att INTE använda gmail-appen utan den vanliga epost-appen. Med den bestämmer du själv hur ofta du vill hämta mail, istället för att mailen ligger "online" och söker ditt gmailkonto. Dessutom är det mycket snällare mot batteriet.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart drar GPS'en batteri, men av egna tester har jag upptäckt att den faktiskt inte drar så mycket som jag trott den skulle göra. Det kanske är olika på olika mobiler förståss och kanske också har att göra med hur/var man rör sig. Om den av någon anledning tappar kontakt med satelliter så den ska söka nya ofta kanske den drar mer, jag vet inte riktigt hur det funkar. Men prova ha den igång en dag och se själv hur skillnaden blir.

Om man däremot samtidigt har ett navigationsprogram igång som både själv kräver kraft och håller skärmen igång så slukar det betydligt mer batteri.

--

Angående mailproblemet så tror jag det är någon inställning som är fel. Jag använder GMail appen på min HTC Desire och upplever inte det problemet att mail kommer tillbaka. Inställningen kan även vara på mailserversidan.

GMail appen i min mobil är inställd att synka bara Inkorgen, Prioriterad Inkorg, Skickat. Du kanske har den inställd att synka allt, även Papperskorgen. Tar du då bort mail utan att läsa dem så hamnar de kanske i Papperskorgen som olästa och poppar upp som ett nytt oläst mail nästa gång telefonen synkar. Bara en vild teori.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...