Gå till innehåll

Störningar på tv:n vid anv trådlöst internet


Recommended Posts

hej jag undrar om ni har koll på sånt....

När vi har tv:n på hemma så när jag startar min mac och frugan sin pc på ballar bilden ut fullständigt och bilden hakar sig och ljudet försvinner....

Är detta något man kan göra bra med någon inställning på router/modem? eller är det i datorns trådlösa gränssnitt man skall ändra?

Vet att micron kan störa det trådlösa....

Kanske det har med vilken kanal man kör det trådlösa på? Jag bara spånar för jag har inte en aning...

Ser att det är channel 1 nu i routerns gränssnitt

Vill ju gärna att dom bärbara skall kunna funka utan nätverkskabel, annars så försvinner ju meningen lite med en bärbar som jag ibland sitter med i ett annat rum..än där routern befinner sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det är frekvens som spökar.. prova byt till ch6...

Du kan välja vad som helst mellan 1 - 13, ta den som fungerar bäst för er. Tänk bara på att det kan bli sämre fart på nätverket på vissa frekvenser, prova er fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade Ch 6 och denna gång blev det inga störningar på tvn pga av att jag drog igång min dator.... skall kolla i morgon eftermiddag då frugan har sin igång också och se om det blir bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...