JonnyS Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Har problem med att en USB ansluten kamera inte dyker upp i filhanteraren. Kameran finns i USB systemet, det syns när man öppnar 'Säker bortagning av programvara', där ser jag mina externa hårddiskar kopplade till enhetsbokstäver i filhanteraren, även kameran sysn där men den är inte kopplad till någon enhetsbokstav. Kameran har fungerat förut men nu har jag antagligen krabbat med något så det inte fungerar. Hade även problem med BankID läsaren men efter kontakt med bankens support fick jag klar föt mej att SmardCard tjänsten måste vara i gånga för att läsaren skulle funhera. Hittade hjälp på nätet och fick igång SnartCard och och BankID läsaren fungerar nu perfekt. Kan det vara något liknande för kameran? Det är en Olympus Camedia C-220 ZOOM. Någon tjänst som jag lyckats att stänga av? Någon som har tips? Jonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Koppla in kameran kontrollpanel>administrationsvertyg>Datorhantering>Diskhantering finns den där men utan enhetsbeteckning höger klicka sedan ändra enhetsbeteckning och sökvägar....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonnyS Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Tack det funkade! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Varför koppla in hela kameran? Smidigare att ta ur minneskortet och stoppa det i en kortläsare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts