Tiffany Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 (edited) jag har nyligen gjort en ominstallation på min laptop (Acer Aspire 3000) & upptäckte att min drivrutin skiva ej fungerade längre pga av en del repor. Så hur ska man kunna få ljudenheten,(har ej något ljud alls nu utan denna drivrutin installation) ,nätverksenheten & videoenheten inställda utan denna skiva? Nån som vet hur man kan få dom installerade ändå utan skivan`? jag har windows xp home edition Edited October 29, 2011 by Tiffany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Länkar till drivrutiner till Acers Aspire 3000. Hämtade från Acers hemsida. Klicka på första bokstaven i respektive ord och ladda hem. ljudenhet nätverksenhet (lan-trådburen) videoenhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Vad menar du med att det inte går att ladda ner något? Vad gör du och vad händer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 gick in på acers sida men där funkade det inte alls att ladda ner något Varför gick du in där? Jag skrev ju att du skulle klicka på första bokstaven i länkarna jag lagt upp (ljudenhet, nätverksenhet och videoenhet). Då får du upp filen du skall ladda hem. Gör som jag skriver annars är det ju omöjligt att hjälpa dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 sorry ! jag missuppfattade det Turbopump ! jag ska testa att klicka på det du gav mig så får jag se vad som händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 jag har nyligen gjort en ominstallation på min laptop (Acer Aspire 3000) & upptäckte att min drivrutin skiva ej fungerade längre pga av en del repor.Så hur ska man kunna få ljudenheten,(har ej något ljud alls nu utan denna drivrutin installation) ,nätverksenheten & videoenheten inställda utan denna skiva? Nån som vet hur man kan få dom installerade ändå utan skivan`? jag har windows xp home edition Det är bättre att ha som vana att alltid installera drivrutiner direkt från nätet. De filer som följer med på CD-skivan när man köper prylar är antingen gamla(finns nyare variant på nätet) eller fungerar dåligt eller inte alls. Min uppfattning är att varannan pryl man köper så fungerar de inte alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 Det är bättre att ha som vana att alltid installera drivrutiner direkt från nätet. De filer som följer med på CD-skivan när man köper prylar är antingen gamla(finns nyare variant på nätet) eller fungerar dåligt eller inte alls. Min uppfattning är att varannan pryl man köper så fungerar de inte alls. jag måste fråga dig var man hittar dessa nerladdningar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Först och främst via Windows Update... efter det kan man med fördel leta hos respektive komponenttillverkare. I ditt fall är det ganska enkelt då alla finns hos samma (Acer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 jag har inte hittat nått sånt där alls Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 (edited) Börja på den här länken, och klicka dig framåt i dom gröna rutorna tills du når din datormodell. Klicka alltså "Notebook / Aspire / Aspire 3000"... under fliken "Driver" har du dina drivrutiner. http://www.acercompu...content/drivers Edited October 31, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiffany Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 man tackar för er hjälp som jag fått från er. Nu så har jag lyckats ladda ner allt det jag behövde & mitt ljud är tillbaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts