Gå till innehåll

PDF-filer


Hampus

Recommended Posts

Hej!

Har ny dator betydligt kraftfullare är min gamla. MEN ett problem är när jag ska ladda hem PDF-filer, går hur segt som helst, jag har hyfsad uppkoppling via bredbandsbolaget 100Mbit/sek, och bredbandskollen ger sådär mellan 90-95 Mbit/sek, dessutom så gick det ju bra med min gamla dator.

Kör IE-9, och testat med grundinställningar men ingen skillnad

Däremot så är det inga problem att rulla igenom PDF-dokument som jag laddat ner till min egen HD från den gamla datorn

Adobe Reader X version 10.1.1

Jag lägger in en länk som är riktigt seg att ladda hem, efter datorbytet

http://www.lundin-petroleum.com/Documents/ot_co_presentation_s.pdf

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Benny!

Jo självklart vill jag säja så funkar det utmärkt med Firefox, har kört den tidigare, men tänkte att nu skulle jag ge IE9 en chans i samband med ny dator, MEN jag är icke överraskad över "Windowsskiten", vore det inte för att jag är beroende av vissa smala program som inte fungerar i Mac så vore valet självklart, ut med Windovsdyngan.

IE9 har redan visat upp en del andra egenheter som är typiskt för windowssörjan.

Mvh

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag naturligtvis inte veta något om hur det ligger till i era fall, men allt som oftast brukar de flesta felen med Windows, visa sig sitta bakom tangentbordet. ;)

Vad gäller Bennys problem med .pdf-filer, skulle jag nog sätta en slant på att det orsakas av AdobeReader, snarare än Windows. Då AdobeReader är en veritabel koloss som pdf-läsare, kanske du skulle prova med en annan, lättare variant? Avinstallera "säkerhetshålet", och prova t.ex PDF-XChange Viewer, eller något annat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört Windows i ganska många år och visst beror vissa problem på SBK, men som jag skrev i inlägg #1 skrev så fungerade det alldeles utmärkt i gamla datorn " Vistamiljö"

ocn när jag laddade hem Firefox så går det alldelse utmärkt att tanka hem PDF-filer.

En ny dator, har endast installerat F-Secure, tycker jag inte ska uppvisa dessa problem, kan inte riktigt se på vilket sätt jag skulle göra något handhavandefel.

Till saken hör att det fungerar hyfsat med små filer, och som jag uppfattar det så är problemet själva hemtankningen, när den väl blivit nerladda så går det bra att rulla fram sidorna i högt tempo, så i det perspektivet fungerar ju AdobeReader utmärkt.

Däremot håller jag med "veritabel koloss" när det gäller AdobeReader

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag uppfattar det så är problemet själva hemtankningen

Det var också vad jag erfor, då jag testade i en XP-burk med IE8 och Reader X. Det tog drygt 4 minuter för Reader att hämta drygt 7 MB. Via högerklick på länken i första inlägget hämtades dokumentet ungefär så snabbt som uppkopplingen medger, d.v.s. på några sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...kan inte riktigt se på vilket sätt jag skulle göra något handhavandefel.

Den raden var mer en allmänt hållen replik på BennyLindahls inlägg, än en pekpinne åt dig. ;)

Vad gäller den specifika filen du länkar till, så tog den lite tid att hämta även för mig. Det kan dock bero på sändande server t.ex.

Några 4 min, som JoWa, kom jag inte upp i, men kanske 10-20 sekunder... med Windows 7, Chromium och PDF-XChange Viewer-plugin.

Jag tycker fortfarande att du skall kasta ut AdobeReader. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok!

Jag testade med att ladda hem version 9.4 av AdobeReadern, och då spinner det på hur bra som helst, så någon konflikt verkar det vara med den senaste versionen. men jag får gräva vidare

är ju inget stort problem, utan mera av nyfikenhet VAD ÄR ORSAKEN.

Jo det blir nog papperskorgen, för det är en "koloss" att ha i burken, så jag tar nog och laddar ner PDF-XChange

Mvh

Hampus

Redigerad av Hampus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...