Gå till innehåll

Begravning...


PCGuiden

Recommended Posts

Jag har personligen fått uppleva detta på nära håll nyligen.

Det enklaste du kan göra är att fråga. Vill du skicka en kondoleans till anhörig så är det ju det bästa sättet. Samma sak gäller ju om du vill delta med en krans till själva begravningen eller vid jordsättningen.

Jag har fått lära mig att om man vill ha en "öppen" begravning så meddelar man det genom en notis i dödsannonsen, oftast med datum tid och plats. Vill man däremot enbart ha deltagande av närmast anhöriga så skriver man något i stil med "begravningen sker i tysthet" i annonsen. Man kan idag också få möjlighet att sätta ut en dödsannons på internet, något som vi valde att inte göra. http://www.familjesidan.se/ är ett ställe du kan leta på om vederbörande valt att annonsera där. Många begravningsbyråer länkar hit...

Men som jag förstår så vill du skicka ditt beklagande till anhörig? Då tycker jag absolut du ska fråga... svårare är det inte. Jag har märkt att det kan vara ett väldigt behagligt sätt att sörja. Folk ringer och pratar... berättar lite om deras förhållande med den avlidne. Och i samma veva kan man få detaljer kring vart man ska skicka sina kondoleanser.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...