Gå till innehåll

Inga Filer på den Externa hdd men det ska det finnas?!


Muppen

Recommended Posts

Har ett litet problem med min Externa iomega disk, när jag skulle koppla in den i datorn idag så för det första kom den inte upp i den här datorn, sen när jag gick in i diskhanteringen så har disken inte fått någon enhetsbeteckning och det står även att den är tom.

Tom vet jag att den inte ska vara på den disken ligger alla bilder och mycket annat.

den disken ändvänds inte allt för ofta tar bara fram den och säkerhetskopierar lite filer då och då. dock har den några år på nacken typ 6 år. men använts kanske max 2-3 ggr per år.

finns det någon som kanske kan hjälpa mig hur jag ska göra om det finns något att göra??

hoppas det finns någon som fattar vad jag jag skriver, känns så jävla trist med alla bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Iomegas hemsida och till supporten för just din modell, där brukar det finnas tips på programvara och ev drivrutiner för att få din disk att funka .

Till min Iomega har jag en cd med program etc för recovery och backup som passar min modell. Jag har en ix2-200...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat POST-screen när du startar datorn? Normalt kan man se en BIOS-bild som man kan ta bort genom att trycka på ESC-knappen. Syns inte hårddisken där så är det något fel på antingen disken eller datorn. Reagerar den externa disken då du ansluter den till datorn eller vice versa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...