Gå till innehåll

Mus och tangentbord fryses efter att ha installerat ett trådlös nätverkskort


Shultono

Recommended Posts

Hej Alla vänner och nyfikna problemlösare!

Jag har problem med min dator (HP-stationär) som låser sig efter att ha installerat ett trådlös nätverkskort från NETGEAR med beteckning " 108 Mbps Wireless PCI Adapter 32-bit PCI WG311T" . Trots att jag laddat ner och installerat drivrutiner för närverkskortet kvarstar problemet fortfarande.

Jag har windows 7 installerat på datorn och efter någon minut och ibland längre tid börjar musen och tangentbordet frysa helt. Det är inget fel på nätverkskortet för jag har provat det på min andra dator och det funkar utan några problem.

Är det någon där ute som känner till detta problem? Jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ner alla uppdateringar från MS och se till att du har batterier i ev sladdlösa tangentbord/mus. Har du annan utrustning ansluten till datorn så lösgör dem och testa ett tag om det gör någon skillnad. Kolla om Netgear har någon speciell drivrutin eller så testar du googla felet så kanske du finner svar på frågan. Testa en fras i stil med "WG311T locks computer" eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har googlat felet med frasen "WG311T locks computer" och hittat en lösning enligt nedan:

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

WG311T Freezing/Crashing PC

Disable the Windows Wireless Zero Configuration(WZC) utility if you are running the Netgear utility. WZC attempts to check for wireless networks every few minutes and will lock the PC. You find it in the Control Panel/Administrative Tools/Services. WZC is at the bottom of the list. Right click it in the list, choose Properties, and change the "Startup Type" to "Disabled" and save your changes.

Warning to novices: DONT Change anything else under Services. You might break windows and need to reload XP.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Efter att ha gjort enligt uppmaningen här uppe så försvinner problemet med frysningen av T-bord och mus och datorn fungerar som det skall. Det verkar som om windows stänger av kommunikationen med nätverkskortet och detta är inte heller lösning för mig om jag inte koppla mig på nätet.

Jag kommer inte på något annat förslag för lösning???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hämtar denna installation och installerar den

http://support.netge...detail/a_id/747

så ska den installera koret men även ett verktyg för att sköta den trådlösa anslutningen och på så sätt borde du slippa ha "Windows Wireless Zero Configuration" igång.

Handlar detta om trådlöst tangentbord/mus kombination??

I så fall prova helt enkelt att flytta mottagaren för dessa så långt ifrån nätverkskoretet som möjligt.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten men betydelsefull detalj bara... windows 7 har inget stöd för wg311T...

However, som man brukar säga, kan du prova en annan drivrutin som är till chipset som nätverkskortet är baserat på.

Drivrutinen ska passa till vista rc2, men man vet ju aldrig hur det är med den saken.

Hursomhelst prova med att packa upp drivrutinen och installera manuellt, du ska inte göra allt automatiskt!!

Atheros-7.0.0.119-Vista-RC2-5744.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...