Gå till innehåll

Svenska nyhetssajten för Windows Phone är i fara


perbear

Recommended Posts

eller ännu värre - ägaren och moderatorn Toni Johansson tycks få stänga ner sin nyhetssajt winMobile.se

läs mer här: http://www.winmobile.se/index.php/2011/11/07/microsofts-arrogans-winmobile-se-stanger-ner/#disqus_thread

Det tycks ju inte finns allt för många här som som tycks öppet diskutera Windows Phone men jag hoppas ni håller med mig om, att all nyhetsbevakning för alla typer av mobiloperativ borde ha en plats på svenska sidor. Vilka kanaler in i Microsoft som finns för att protestera mot att företaget tvingar ägaren att lägga ner vet inte jag. Det kanske ni vet här på forumet. Kanske till och med att microsoftanställda är här och läser?

Kila över och läs och finns det nåt som vi gemensamt kan göra för att se till att nyhetsflödet flödar på så vore det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får göra en oberoende bedömning på en plats som denna i Microsoftland så låter de som en tänkbar försiktighetsåtgärd.

Särskilt misstänkt med tanke på rundan om Windows 8 så är de inte otänkbart att de kan röra sig om något sådant.

Man vill kanske inte riskera att bli allt för mycket förknippade med mobiler efter de starka motståndet i frågan.

Motståndarsidan utgörs ju av starka krafter kan man antagligen utgå ifrån, de mesta idag drivs ju med hjälp utav datoriserade traditionella hjälpmedel. En del tid har ju också passerat sedan den första informationen släpptes ifrån Amerikanskt håll så här finns nog krafter som börjat ge sig till känna. Framförallt ifrån internationellt håll och har de kommit några direktiv man jobbar efter så har dem med sannolikhet sitt ursprung från MS i USA.

De där att de skulle hakat upp sig på ett olämpligt fabrikat handlade nog mest om en tillfällighet som föreföll mer naturlig som ursäkt. Lite ovisst just nu men när väl de värsta lugnat ner sig så kommer dem kanske tillbaka igen.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får göra en oberoende bedömning på en plats som denna i Microsoftland så låter de som en tänkbar försiktighetsåtgärd.

Särskilt misstänkt med tanke på rundan om Windows 8 så är de inte otänkbart att de kan röra sig om något sådant.

Man vill kanske inte riskera att bli allt för mycket förknippade med mobiler efter de starka motståndet i frågan.

Motståndarsidan utgörs ju av starka krafter kan man antagligen utgå ifrån, de mesta idag drivs ju med hjälp utav datoriserade traditionella hjälpmedel. En del tid har ju också passerat sedan den första informationen släpptes ifrån Amerikanskt håll så här finns nog krafter som börjat ge sig till känna. Framförallt ifrån internationellt håll och har de kommit några direktiv man jobbar efter så har dem med sannolikhet sitt ursprung från MS i USA.

De där att de skulle hakat upp sig på ett olämpligt fabrikat handlade nog mest om en tillfällighet som föreföll mer naturlig som ursäkt. Lite ovisst just nu men när väl de värsta lugnat ner sig så kommer dem kanske tillbaka igen.

Va? Jag fattade inte ett dugg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Jag fattade inte ett dugg!

Fortfarande bara en gissning (telefonsiten) men för bilda er en egen uppfattning om någon missat förloppet http://blogs.msdn.com/b/b8/ (Windows Live Gallery stängdes ju också ner ungefär bara sådär abrupt)

Jag vet inte vad de ska föreställa "Win8 teater", återstår & se vilka konsekvenser de kommer ge i slutänden.

Själv tycker jag de verkar tillräckligt allvarligt för nästan vad som helst kan hända i ett sånt här skede.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast... är inte detta ägarens val att stänga sidan? kan inte läsa att han fått något tvång om detta.

Jo visst är det så men när man fokuserar på och starkt bidrar till att sprida info, nyheter, tips & tricks med mera om Microsofts produkter så skulle jag också utan tveckan lägga ner sidan direkt om MS började tramsa som de uppenbarligen gjort med ägaren till winmobile-sajten. Med tanke på dagens konkurrensläge borde MS vara glada så länge de får all publictet de kan få...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...