Gå till innehåll

Servicepack 1 går inte att installera [LÖST]


bobcat

Recommended Posts

Nu har jag försökt att installera sp 1 på min dator Asus K52JV men utan resultat , har stängt av alla windows progr. som rekommenderades i en annan tråd om just problem med att instal. sp1 , men utan resultat .

Hoppas att det finns någon som har någon eller några andra lösningar , så att jag får sp1 installerat .

Datorn: Asus k52 jv med win 7 64 installerat samt 8GB ram samt 1GB i grafikminne.

Redigerad av Manneman
Rubrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wheninrome: fårett felmeddelande 0x800f0a12 , klart det är rätt paket får ju ett meddelande om att det finns en uppdat.till SP1

si3rra:Vilket network paket menar du? har ett som heter KB947821-v14-x64. jodå jag har 163 st uppdat. installerade.

Sunshine: har kollat men tyvärr så enkelt var det inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner den fristånde installationsfilen och försök att installera från den. Fungerar inte heller det, så bör du åtminstone få ett felmeddelande att söka vidare på.

Det är windows6.1-KB976932-X64.exe eller windows6.1-KB976932-X86.exe du skall ladda ner, beroende på om du kör 32- eller 64-bitars windows.

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att köra den filen men får ett felmeddelande 0x800f0a12.

Har okså kört bcdedit i kommandotolken och får då felmeddelande: Det gick inte att öppna datalagret för startkonfigurationen . Volymen som en av de öppna filerna finns på har ändratd på ett sådant sätt att filen inte längre är korrekt. Och vad jag vet så har jag inte ändrat något , utan det enda som jag har gjort är instal. om datorn som den var när jag hade köpt den.

Det finns ju en recovery på hårddisken och det är den som jag har använt mig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat länkarna men fortfarande negativt vad som gäller sp1.

Jag kör ju linuxmint som dualboot på en egen partition , kan det vara något som hindrar instal. av sp1?

Körde du DISKPART-kommandot automount enable? Vad får du för svar?

post-1936-0-64422500-1321114229.png

Är windowspartitionen markerad som aktiv, om du kollar i Diskhanteringen (diskmgmt.msc)?. Det skall vara den enda aktiva partitionen.

Har du någon 100 MB stor reserverad systempartition? har den i så fall någon enhetsbokstav. Tilldela en, om inte.

Hur ser svaret ut, om du kör bcdedit i en kommandoprompt med administratörsrättigheter?

post-1936-0-71515600-1321113920_thumb.pn

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det hänt, av någon underlig anledning så började sp1 att instal. på datorn vet inte vad som kan ha hänt, men nu finns den där iallafall.

Tackar alla som har engagerat sig i mitt problem.

Redigerad av bobcat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...