Gå till innehåll

Problem med nätverket


polk

Recommended Posts

Hej

Har som sagt problem med mitt nätverk. Jag tänkte jag skulle testa NIS 2012 men efter inst så kom jag inte åt min server men jag kunde surfa.Hittade ingen snabb lösning på problemet så jag återställde datorn med hjälp av comodo timemachine men det funkar fortfarande inte. Har gjort felsökningar men hittar inget fel.Kan fortfarande surfa

Har ominstallerat nätverksrutiner men det hjälpte inte det heller tyvärr.

Va kan det va för fel??

Jag kör med win7Home 64 och thomson router

polk

edit:kör trådbundet ej trådlöst

Redigerad av Manneman
Rubriken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där återställningen fick kanske inte bort allt som Norton hade ställt in. Kan du ångra återställningen?

För i så fall kan du ju antingen ställa in Nortons brandvägg så att du får igång nätverket eller avinstallera Norton på vanligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova ladda hem och kör "Norton Removal tool" för att bli av med och utesluta ev problem med kvarvarande norton komponenter.

https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?lg=english&ct=united+states&docid=v62458087_EndUserProfile_en_us&product=home&version=1&pvid=f-home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där återställningen fick kanske inte bort allt som Norton hade ställt in. Kan du ångra återställningen?

För i så fall kan du ju antingen ställa in Nortons brandvägg så att du får igång nätverket eller avinstallera Norton på vanligt sätt.

Jag har installerat norton igen,va är det för inställningar man behöver göra för att få nätverket att fungera?Har försökt kolla runt lite men fattar fan ingenting... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera inställningarna i nätverks och delningscenter, och under avancerade delningsinställningar så att fil och skrivardelning är aktiverat, samt att i egenskaper för anslutningen är "File and printer sharing for Microsoft networks" är installerat och förkryssat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera inställningarna i nätverks och delningscenter, och under avancerade delningsinställningar så att fil och skrivardelning är aktiverat, samt att i egenskaper för anslutningen är "File and printer sharing for Microsoft networks" är installerat och förkryssat.

Japp allt va ikryssat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...