Gå till innehåll

IE8 problem slukar minne


DAson

Recommended Posts

Nu har jag problem med IE8 ja inte ett allvarligt problem men det slukar minne och varför drar den iväg bara så där är det flash playern som spökar tro. För jag hade hela 1,6 GB på en Process såg jag i Aktivitetshanteraren. Jag stängde den processen. Men en stund senare kom samma mängd minnes användning 1,6 GB och då fick jag en krasch. Har IE8 minnesläckage tro? Har IE9 samma fenomen som IE8 minnesläckor. Tur att jag har webbläsaren Firefox 8 som inte tar så mycket minne som IE8 gör! Jag kanske ska helt enkelt undvika att använda IE8 huvudtaget eller vad säger ni!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit bort en toolbar som brukar vara så där konstig som brukar dumma sig i webbläsaren den är nu avinstallerad. I Verktyg>Hantera Tillägg har jag inaktiverat Windows Live Inloggningshjälpen som jag aldrig använder.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen i IE8 kvarstår det var inte toolbaren som jag menade utan det är flash eller så har IE8 i mitt Win7 minnesläckor har hållit koll på iexplorer.exe i Aktivititeshanteraren under tiden jag har använt IE8. Och där ser jag hur mycket minnet ökar eller minskar. Ökar det och går upp till 1,6 GB minne så kraschar den.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu även provat med 64-bitarsversionen av IE8 i Windows 7 även där rusar minnet iväg testade med 64-bitarsversionen av Adobe Flashplayer till IE8 x64. Minnesmängden gick upp till 1,8 GB och det är ju inte så bra det heller, kan ha nåt fel på webbläsaren i mitt Windows 7. För att slippa använda den webbläsaren så tänker jag fortsätta med Firefox 8 och låter IE8 vara så länge.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Oavsett version av IE 8 eller 9 så är fenomenet samma båda använder mycket minne och det kan bero på att jag har 8 GB ram i min dator och det är därför den tar mycket men vad gör det. Använder IE8 för övrig surfning och Firefox 8 som standard webbläsare. Jag vill tillägga en sak jag har har skippat IE8 och använder Google Chrome istället. Kan man inaktivera IE8 alltså avmarkera det i Program och funktioner kan vissa Windows funktioner påverkas om IE8 inaktiveras?

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Problemet är avhjälpt har inte lika mycket minne som används har sett bara över 1 GB ram används i IE8 i W7. Hade nåt mystiskt fel i föregående W7 Ultimate x64 som är löst!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...