Gå till innehåll

problem efter nyinstallation


polk

Recommended Posts

Har som sagt problem efter nyinstallation av win7 64,när jag startar om datorn så tar det väldigt lång tid tills skrivbordet kommer fram.Och då menar jag lååång tid,sist tog det nog 40 minuter innan skrivbordet kom fram.

Hade även liknande problem innan men då tog det max 1 minut innan skrivbordet kom fram.

Va kan de va för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om datorn igen, något måste vara fel. Alltså formatera med Win7 DVD-skivan och gör om. Detta händer även den bästa, att något blir fel. Starten på en nyinstallerad dator, bör inte ta över minuten och sedan sjunka, för att ligga på runt 40-50 sekunder, inte mer.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller också kan det vara hårddisken som är dålig. Du hade ju diverse konstiga problem innan ominstallationen också om jag minns rätt. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nått program som man kan köra på skiva så att det går att formatera ordentligt innan inst?

På win.skivan verkar det bara gå att snabbformatera.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ta bort den gamle partionen och skapa en ny innan du fomaterar och installerar,så skall allt gammalt vara borta. går att fixa med w7 skivan

mvh

t

Redigerad av ture
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...