Gå till innehåll

Downloads mappen saknas


Guldgossen

Recommended Posts

Hej!

Idag när jag loggade in så saknades "Downloads" mappen i datorn. (jag har en Engelsk version av Windows 7 - 32 bitars Professional)

Det är hur skumt som helst. Jag har inte deletat den själv. Papperskorgen är tom. Om jag söker på disken efter filer som jag vet låg i Downloads mappen så hittas dom inte. I övrigt verkar datorn OK.

Vad kan ha hänt?

Jag kan dessutom inte skapa en ny Downloads mapp.

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta systemåterställning och se vilka återställningspunkter du hittar där. Är dessa helt bort kan du ha inaktiverat den funktionen eller så kan ett virus eller nåt annat förstört för dig. En mapp försvinner inte bara sådär, utan någon eller något har ju gjort en förändring på din dator. Had händer om du startar upp i felsäkert läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemåterställning hjälpte inte. Gjorde det två gånger. Inga virus funna heller.

Hur skumt som helst. Fattar inte detta.

Jag lyckades i alla fall skapa en Downloads katalog. Har testat att ladda ner nya filer och det tycks fungera. Hade inget kanon-viktigt i Downloads foldern som jag tappade men ganska mycket prylar.

Ett av livets stora mysterier som troligtvis kommer att följa mig ner i graven... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...