Gå till innehåll

Årets lampa på IKEA.


Myggan63

Recommended Posts

Bara man har lite fantasi kan en av IKEA:s budget lampor skapa en flexibel lösning.

"IKEA Lamps Hacked into Flexible Speaker Mounts"

http://www.howtogeek.com/97957/ikea-lamps-hacked-into-flexible-speaker-mounts/

sshot4ec2a4e1dc7e2.jpg

"Repurpose an IKEA Swing Arm Lamp into a Web Cam Boom"

http://www.howtogeek.com/95956/repurpose-an-ikea-swing-arm-lamp-into-a-web-cam-boom/

sshot4e95a60a662af.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktion före form, för vackert var det inte.

Har inte en aning. Men jag tror att upphovsmannen har tänkt på en billig men funktionell lösning. Men den här tråden kanske skapar någon form av inspiration ibland läsarna. Alla lösningar kan idé/formmässigt förbättras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Aiij!!!...Myggan har slagit oss med häpnad igen.

Har faktiskt gett mig på den där med Cammen för några år sen men vet inte om det blev lika framgångsrikt som på bilden.

I vilket fall som helst så pajjade både lampan och kameran efter en tid :D

Alla idéer är bra utom dom billiga i plast så det får bli en stryktåligare variant nästa gång.

Funkar ganska hyggligt bara man kan låsa/binda fast armarna....en del är svaga & trillar lätt.

Har ju hänt genom historien en del olyckor med vissa när dom spänner sig alldeles i onödan.

Gäller hålla dom kort :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Aiij!!!...Myggan har slagit oss med häpnad igen.

Har faktiskt gett mig på den där med Cammen för några år sen men vet inte om det blev lika framgångsrikt som på bilden.

I vilket fall som helst så pajjade både lampan och kameran efter en tid :D

Alla idéer är bra utom dom billiga i plast så det får bli en stryktåligare variant nästa gång.

Funkar ganska hyggligt bara man kan låsa/binda fast armarna....en del är svaga & trillar lätt.

Har ju hänt genom historien en del olyckor med vissa när dom spänner sig alldeles i onödan.

Gäller hålla dom kort :lol:

##########

"Myggan har slagit oss med häpnad igen".

Jag vet inte om jag har slagit någon med häpnad. :-)

Det är inte jag som är författare av artiklarna som mer en tydligt framgår i tråden. Men jag tyckte de var en bra början på en kreativ tråd. Det finns kanske medlemmar i forumet med bättre lösningar att visa upp för besökarna av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tyckte de var en bra början på en kreativ tråd.

Det Tycker jag också, trevligt initiativ på annorlunda tema :)

Ang. första prototypen av "IKEA Lamps Hacked into Flexible Speaker Mounts"....

Kanske hade kunnat utvecklas till en framgångsrik affärsinnovation under flera användningsområden.

Kombinerad desktopversion - Speaker's Micro.phone, Krock-kudde, Kel-manick och Boxningspåse i ett & samma uförande.

Hur häftigt som helst & samtidigt en hälso pryl för hålla sig i form...Eget Gym i en hörna på skrivbordet B)

Den kommer slå igenom, var så säker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...