benonikenobi Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Hej. För ett par veckor sedan installerade jag om win 7. Kör os och program från en ssd och mina bilder, musik och annat ligger på en vanlig hd. Som jag gjorde tidigare ändrade jag befintliga libraries som låg på c: till d: istället där filerna fanns. Men, så gjorde jag en tabbe. Jag råkade välja "Mina bilder" mappen som library för Min musik. Efter ett tag så tror jag att jag lyckades ändra tillbaka. Men trots det så verkar det som att alla program fortfarande tror att musik ska läggas i Mina bilder. Tex iTunes och Spotify vill välja mina bilder för att lägga musik i. Samma sak när jag i olika sammanhang ska öppna en musikfil så öppnas Mina bilder mappen. Finns det något sätt att styra om var Musik library ska vara???? Kanske en ändring i registret som spökar??? Finns det någon som kan hjälpa vore jag tacksam.. / Benjamin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 (edited) Har du provat att markera och högerklicka på "Bibliotek" och sen "Återställ standardbibliotek" och sen välja om alla biblioteksmappar? Edited November 29, 2011 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benonikenobi Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Nej det har jag inte gjort. Ska testa det. Hade varit skönt om det räckte med det... / Benjamin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benonikenobi Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Provade nu, men att återställa gjorde bara att Mina bilder återigen dök upp i mitt Musik library. Så någonstans i registret är det inetsat att Mina bilder ÄR min musik mapp. / Benjamin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Har du högerklickat på t ex Musik och återställt? Och sen sökt om med Itunes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 (edited) Kolla denna länk, borde kunna lösa dina problem men du använder den på egen risk: http://www.alltomwin...bort-bibliotek/ Edited November 30, 2011 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts