Gå till innehåll

Windows Phonen har landat - iPhone bye bye!


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Trots att jag hela tiden stöter på detaljer jag inte gillar med plattformen så har jag inte helt kunnat släppa tanken på att skaffa mig en Windows mobil i hopp om att det kanske går att vänja sig och leva med bristerna.

Den senaste frågan som poppat upp är om det går att byta default sökmotor för sök knappen om man skulle vilja ha Google på den istället för Bing? Vad jag har kunnat hitta kan man tydligen inte det. Någon som sett, hört, läst att det ska gå?

Jag vet man kan ha Google på startskärmen men det är alltså inte det jag undrar.

Av vad jag kan hitta så kan man det genom ett reg hack, fast problemet är att komma åt registret.. det går inte utan att jailbreaka telefonen och sedan ha en registereditor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad jag kan hitta så kan man det genom ett reg hack, fast problemet är att komma åt registret.. det går inte utan att jailbreaka telefonen och sedan ha en registereditor.

Helt rätt! Har själv den modifieringen i en LG Optimus 7. Men ska jag vara ärlig så fungerar Bing precis lika bra i mobilen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon alla. Har inte tid och ork att trixa längre, jag vill ha något enkelt som bara fungerar och det verkar vara lite av WPs grej. Så att jailbreaka bort Bing blir nog inte aktuellt, då får jag hellre försöka vänja mig vid det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...