Gå till innehåll

Security settings i XP [LÖST]


lordshivaya

Recommended Posts

Behöver hjälp med två problem som troligtvis är sammankopplade.

Explorer, http://download.cnet.com/

Server Application Error

The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.

Om jag provar att nå samma sida I Firefox 8.0.1, eller Google Chrome15.0.874.121 händer samma sak. Om jag provar Opera 11.52 får jag följande felmedelande :

Could not locate remote serverCheck that the address is spelled correctly, or try searching for the site.Search with Google Search

I Event Viewer kan jag se:

system, warning, (source) W3svc, (event) 36

The server failed to load application/LM/W3svc/1/ROOT. The error was `Class not registered`.

For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at………………..

Help and Support: Inga resultat hittades för contentredirect asp EvtSrc W3SVC EvtCat None EvtID 36 EvtCatID 0 EvtType Warning EvtTypeID 2 EvtRptTime 1322923160 EvtTZBias 60 CoName Microsoft Corporation ProdName Internet Information Services ProdVer 5 1 2600 5512 FileName w3svc dll FileVer 5 1 2600 5512.

Tilläggas kan att download.cnet ligger med I mina (Trusted sites)

Problem 2 är att jag får följande felmedelande när jag försöker gå in på Services (tjänster) extended:

?

security setting.bmp

Redigerad av lordshivaya
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Server Application Error

The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.

Om jag provar att nå samma sida I Firefox 8.0.1, eller Google Chrome15.0.874.121 händer samma sak. Om jag provar Opera 11.52 får jag följande felmedelande :

Could not locate remote serverCheck that the address is spelled correctly, or try searching for the site.Search with Google Search

Är inte ett fel i DIN dator, utan ett fel på downad.com's server (för antar att alla andra sidor du önskar besöka fungerar normalt)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte ett fel i DIN dator, utan ett fel på downad.com's server (för antar att alla andra sidor du önskar besöka fungerar normalt)

Tack för svaret, det har inte varit fel på download.com´s server under hela november. Jag har inga problem att nå sidan från andra datorer emedan den här datorn vägrar att ansluta dit oavsett vilken webläsare jag väljer. Kan bara konstatera att en security setting i operativsystemet blockerar något. Det andra problemet kan ha med saken att göra men blev otydligt i mitt inlägg, bifogar skärmdump av det.security setting.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag skulle väl först röja ur all "goja" med hjälp av CCleaner och sedan kolla igen.

http://www.filehippo...nload_ccleaner/

OBS !!! de allra flesta vill ha historiken kvar och det är ju "busenkelt" att bocka ur.......... TVÅ flikar !!

Tack för svaret, men någon hjälp var det inte. DET FINNS INGEN GOJA ATT RÖJA UT.

Troligen finns ett samband med problem 2 som hindrar mig att se Tjänster och även MBA på ett korrekt sätt.

One or more ActiveX controls could not be displayed because either:

1) Your current security settings prohibits running ActiveX controls on this page, or

2)You have blocked a publisher of one of the controls.

As a result the page may not display correctly.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksam för alla svar men detta har jag redan gjort:

Regedit och ändrat följande:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Internet Settings \ Zones \ 0 \1200

Och ändrat värdet till 0 detta gjorde jag också I HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Internet Settings \ Zones \ 0\1200

Utan resultat, problemet kvarstår.

Har även kollat,

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{00020420-0000-0000-C000-000000000046}\InprocServer32, och förvissat mig om(Default) värdet innehåller"oleaut32.dll".

Jag misstänker att jag behöver aktivera någon eller flera ActiveX kontroller i registret men vet ej vilka av de 9948 st. som finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske en återställning av alla inställningar i Internet Explorer till standardvärdena. Det finns en knapp för det på fliken Avancerat i Internet-alternativ.

Jag har provat att återställa de avancerade inställningarna utan resultat.

Jag har inte återställt explorer till dess standard inställningar eftersom vissa av problemen ligger utanför explorer. När jag försöker öppna tjänster t.ex. MMC 3.0 verkar vara en snap-in modul som blockerar, detsamma händer om jag försöker öppna Net-Framework och MBSA (Microsoft Baseline Security Analyzer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att jag behöver aktivera någon eller flera ActiveX kontroller i registret men vet ej vilka av de 9948 st. som finns där.

Vare sig Firefox eller Chrome kan använda sig av några ActiveX-kontroller.

Om något är omdirigerat i hosts-filen så påverkar det samtliga webbläsare däremot. Det kan ju vara lämpligt att återställa den: http://support.microsoft.com/kb/972034

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vare sig Firefox eller Chrome kan använda sig av några ActiveX-kontroller.

Om något är omdirigerat i hosts-filen så påverkar det samtliga webbläsare däremot. Det kan ju vara lämpligt att återställa den: http://support.microsoft.com/kb/972034

Tack för tipset, jag har Fix it center 2010 (1.0.0100.0) Beta som jag har provat vid några tillfällen med varierande resultat. Har alltid fått massa felloggar efter att ha använt programet typ:

The MATS service encountered a failure when getting HTTP proxy settings. hr=0x80072F94

.Keyword:GetUrlProxyInfo.

Någon återställning av hostfilen kan jag inte hitta i min version, ska uppdatera min Beta eller köra den manuella varianten. Återkommer med resultatet till helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte ovanligt att virus ger sej på säkerhetsinställningarna.

Scanna gärna datorn med en online-scanner, tar för givet att du redan har scannat med ditt ordinarie antivirusprogram men det kan mycket väl vara satt ur spel av ett eventuellt virus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det inte är ett Javascript relaterat fel för webbsidan,

och att du inte kommer in i "Tjänster" ?

Har du testat med "Kör" ("Run") ? : regsvr32.exe jscript.dll

Och, om du har Java installerat, uppdatera och ta ta bort gamla versioner.

http://raproducts.org/wordpress/software

Lite mera här :

http://classicasp.aspfaq.com/general/what-is-event-id-36-and-how-can-i-get-iis-running-again.html

Om du inte kommer in i "Tjänster" och får felmeddelande :

"file:///C:\DOCUME~1\BLACKFOX\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.png"

Blackfox,, tillägg för Firefox ?

Om inte, scanna efter virus enl. tidigare råd.

Du kan eventuellt prova att avinstallera FF, Chrome och Opera.

Visserligen ska det inte vara några problem med att ha flera webbläsare installerade,

men det kan uppstå konstigheter ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För kontrollera HOST filen....

Klicka Start -> Run eller tangentkommando Win + R

Skriv..%systemroot%\system32\drivers\etc och Ok för öppna mappen där HOST filen finns.

För kunna öppna & se vad den innehåller - döp om filnamnet tillfälligt och ange filändelsen .txt

Du kan därefter öppna filen i ett text redigeringsprogram.

Har egentligen ingen betydelse vad som står bakom alla rader som inleds med tecknet "#"

Huvudsaken en eller flera rader börjar med 127.0.0.1 localhost

Om det skulle finnas andra rader till webbsides addresser inne i filen - då kommer dom blockeras från anslutning ifrån datorn Oavsett program som kopplar upp sig. Tips, kolla så inte den sidan som efterfrågades till CNet.com finns med där.

När filen har redigerats klart - Döp tillbaka filnamnet till HOST utan filändelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar lite åt området jarru nämner, javaskript ligger nära till hands & misstänka, alternativt korrupta sökvägar i registret alt. filer kopplade till MMC (Management Console) vilket också har hand om tjänst administrationen.

Inte funderat på installera om hela klabbet från början igen?

Provat kontrollera systemfilerna med verktyget Systemfils granskaren?

Win + R

Skriv: cmd.exe för kalla upp Kommandotolken

Skriv i fönstret: sfc /scannow

Felsökning genomförs efter fel och skador, om du ombeds sätta in en CD måste detta göras med en skiva som innehåller samma servicepack som den versionen som just nu används på datorn t.ex Windows XP Sp3

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte ovanligt att virus ger sej på säkerhetsinställningarna.

Scanna gärna datorn med en online-scanner, tar för givet att du redan har scannat med ditt ordinarie antivirusprogram men det kan mycket väl vara satt ur spel av ett eventuellt virus.

Något virus är det inte, jag kör med Microsoft Security Essentials som jag tycker är bra och framförallt mindre resurskrävande än andra antivirus prog. Men eftersom man alldrig kan vara helt säker när man förlitar sig på ett program scannade jag av datorn även online med Esset. Det medförde fler problem, 35 hot hittades och togs bort. Två hot (Scrinject.B) är script i Firefox, sex hot var kopplade till registry booster tillhörande Uniblue, tre hot hittades i speed up my pc i power suite. De resterande 24 hoten som Esset rensade låg windows återställningspunkter (backup) före körning av register booster. Efter att online scannern gjort sitt fanns inte längre register booster med som val i power suite. Vilka fel i övrigt som tillkommit i Firefox och power suite återstår att se. Huvudproblemet finns kvar, kan inte nå http//cnet.download.com och kan inte köra MBSA eller MMC som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det inte är ett Javascript relaterat fel för webbsidan,

och att du inte kommer in i "Tjänster" ?

Har du testat med "Kör" ("Run") ? : regsvr32.exe jscript.dll

Och, om du har Java installerat, uppdatera och ta ta bort gamla versioner.

http://raproducts.or...dpress/software

Lite mera här :

http://classicasp.as...ning-again.html

Om du inte kommer in i "Tjänster" och får felmeddelande :

"file:///C:\DOCUME~1\BLACKFOX\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.png"

Blackfox,, tillägg för Firefox ?

Om inte, scanna efter virus enl. tidigare råd.

Du kan eventuellt prova att avinstallera FF, Chrome och Opera.

Visserligen ska det inte vara några problem med att ha flera webbläsare installerade,

men det kan uppstå konstigheter ibland.

Har testat Kör cmd: regsvr32 jag har inte provat ? det vet jag att det inte fungerar. Java kan mycket väl vara det som ställer till det eller Adobe Flash. Själv har jag varit lite inne på att IIS var boven i dramat och har därför avinstallerat och ominstallerat utan resultat. Har även provat att från promten köra >msdtc -install, >net start msdtc.

Jag har testat Javara från raproducts så några gamla Java finns inte i datorn.

Felmeddelandet vid mina försök att komma åt Tjänster (se bifogad skärmdump tidigare) bortse från "file:///C:\DOCUME~1\BLACKFOX\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.png"

som är en genväg på min dator.,

Det gör absolut ingen skillnad om alla andra webbläsare avinstalleras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande är Java-skript och Java från Oracle två helt olika saker.

Likaså webbhanteringen ifrån en XP klient (där problemet visat sig), jämfört med webbhantering från en lokalt körd server (IIS).

Vad händer om datorn startas i Felsäkert läge (F8, avancerade startalternativ)?

Samma sak, vad händer om datorn startas i de man kallar "Cleanboot state" med hjälp av system-verktyget msconfig.exe

Kan fungera vid felsökning och då man vill ringa in problem och för uteslutningsmetod av delar som inte berörs.

Nämdes 35 hot varav något ifrån Uniblue vilket oftast har en något tvivelaktig klassning.

Har man tidigare använt systemboosters av olika slag, registerfixprogram eller liknande så kan man nästan förvänta sig den här typen av trubbel efteråt. Egentligen tillhör fixarna på Fix-it center samma sak, bäst mår ett system om åtgärder får göras manuellt så långt detta är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande är Java-skript och Java från Oracle två helt olika saker.

Likaså webbhanteringen ifrån en XP klient (där problemet visat sig), jämfört med webbhantering från en lokalt körd server (IIS).

Vad händer om datorn startas i Felsäkert läge (F8, avancerade startalternativ)?

Samma sak, vad händer om datorn startas i de man kallar "Cleanboot state" med hjälp av system-verktyget msconfig.exe

Kan fungera vid felsökning och då man vill ringa in problem och för uteslutningsmetod av delar som inte berörs.

Nämdes 35 hot varav något ifrån Uniblue vilket oftast har en något tvivelaktig klassning.

Har man tidigare använt systemboosters av olika slag, registerfixprogram eller liknande så kan man nästan förvänta sig den här typen av trubbel efteråt. Egentligen tillhör fixarna på Fix-it center samma sak, bäst mår ett system om åtgärder får göras manuellt så långt detta är möjligt.

Använder man sig av boosters eller registerfixprogram så får man förr eller senare problem av olika slag, kan mycket väl vara det som skapat mina problem men det får jag alldrig veta.

Har idag återställt IE till alla sina standardvärden och detta löste problemen med att jag inte kom in i MMC, MBSA och Net-Framework utan fick upp:

Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller eftersom: 1) Dina aktuella säkerhetsinställningar gör att det inte går att köra ActiveX-kontroller på den här sidan, eller 2) Du har blockerat en utgivare för en av kontrollerna. Detta kan leda till att sidan kanske inte visas på rätt sätt.

Däremot löste det inte problemet med att kunna ansluta till cnet.download.com, som forfarande blockerades oavsett vilken webbläsare jag valde.

Fixen för detta problem var att http://support.microsoft.com/kb/972034 d.v.s host filen var korrupt av någon outgrundlig anledning.

Vill passa på att TACKA alla som bidragit med förslag till lösningar och att tråden nu är att anse som [ LÖST].

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder man sig av boosters eller registerfixprogram så får man förr eller senare problem av olika slag, kan mycket väl vara det som skapat mina problem men det får jag alldrig veta.

Vi klandrar ingen här, men det är som du beskriver - de svåra ligger i vetskapen i efterhand vad alla dessa program hittar på i våra system, det kan man ju aldrig veta - Där ligger också de luriga :lol:

Roligt för dig & datorn att allt till slut gick vägen :)

Ha en bra Helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...