Gå till innehåll

Ljudproblem i Windows 7


gurran97

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Jag laddade hem den drivrutinen du skickade och extractade den. Men vad ska jag göra nu, det finns liksom inget man kan installera.

Du måste installera den från enhetshanteraren. Packa upp/extracta filen till en mapp som du hittar, e.x på skrivbordet. Gå in på enhetshanteraren och ljudenheten och högerklicka på den, välj uppdatera drivrutin och vidare "välj drivrutinsvara som redan finns på datorn". I rutan du då får upp letar du upp din extractade mapp på skrivbordet och klickar nästa o.s.v. Då skall installationen dra igång.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas detta nu tar tråden frammåt :D

kan tillägga för alla informationsjägare där ute som letar lösning att

Soundblaster X-Fi SB0670 (OEM version for HP ) normally known as SB0640

Senast tillgängliga från HP är för Vista - http://ftp.hp.com/pub/softlib/software8/COL17485/pv-46385-1/sp26885.exe

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas detta nu tar tråden frammåt :D

kan tillägga för alla informationsjägare där ute som letar lösning att

Senast tillgängliga från HP är för Vista - http://ftp.hp.com/pu...5-1/sp26885.exe

Funkade inte, står bara "Ditt system uppfyller inte minimikraven för den här uppdateringen. Uppdateringen har avbrutits. (9998)" :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej ska testa det när datorn hittar ljudkortet. Just nu står det bara: Det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad. Det är även ett kryss nere vid ikonen sedan jag öppnade upp datorn och tog ut ljudkortet.

Är det säkert att du är inne i enhetshanteraren när du ser detta? Om du är i enhetshanteraren ser det ut ungefär så här.

Om din ljudenhet inte har några drivrutiner så brukar det vara en "okänd enhet" med en gul markering.

Hursomhelst om du skall installera en drivrutin från enhetshanteraren högerklickar du antingen på ljudenheten eller den okända enheten, väljer "uppdatera/installera drivrutin", letar upp den uppackade mappen du sparat e.x. på skrivbordet och installerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det säkert att du är inne i enhetshanteraren när du ser detta? Om du är i enhetshanteraren ser det ut ungefär så här.

Om din ljudenhet inte har några drivrutiner så brukar det vara en "okänd enhet" med en gul markering.

Hursomhelst om du skall installera en drivrutin från enhetshanteraren högerklickar du antingen på ljudenheten eller den okända enheten, väljer "uppdatera/installera drivrutin", letar upp den uppackade mappen du sparat e.x. på skrivbordet och installerar.

Det går inte att installera någon drivrutin för den okända enheten, det står bara "det går inte att hitta drivrutinerna för enheten."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en kompis ljudkort. Har installerat drivrutinerna men när jag kopplar in högtalaren där bak så kommer det inget ljud alls. Om jag testar att koppla in dom där fram där det ljudkortet inte sitter så funkar ljudet perfekt. Någon som vet vad det kan vara för fel? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en kompis ljudkort. Har installerat drivrutinerna men när jag kopplar in högtalaren där bak så kommer det inget ljud alls. Om jag testar att koppla in dom där fram där det ljudkortet inte sitter så funkar ljudet perfekt. Någon som vet vad det kan vara för fel? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som ditt problem är mera ett mekaniskt fel, än drivrutiner som felar. Jag kan förstås ha fel, men har upplevt något liknande, med att ljudet inte fungerade, på en dator förrän jag satte dit extra högtalare. Nu funkar det både med och utan dessa högtalare, varför, har jag inte brytt mig om att forska efter, men konstigt var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej packa upp filen och klicka på filen setup.exe så skall den sköta installationen.

Utifrån vad jag sett när jag googlat på ditt ljudkort så är det tydligen många som har stora problem att få det att fungera med windows 7. Om det inte funkar med nämnda drivrutin så kanske du skall överväga att byta ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej packa upp filen och klicka på filen setup.exe så skall den sköta installationen.

Utifrån vad jag sett när jag googlat på ditt ljudkort så är det tydligen många som har stora problem att få det att fungera med windows 7. Om det inte funkar med nämnda drivrutin så kanske du skall överväga att byta ut det.

Okej tack, ska testa det nu. Om det inte fungerar efter det så blir det troligtvis ett nytt ljudkort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej packa upp filen och klicka på filen setup.exe så skall den sköta installationen.

Utifrån vad jag sett när jag googlat på ditt ljudkort så är det tydligen många som har stora problem att få det att fungera med windows 7. Om det inte funkar med nämnda drivrutin så kanske du skall överväga att byta ut det.

Installerade drivrutinerna nyss. Ljudet knastrar fortfarande lika mycket och det försvinner efter ca 20 sekunder och kommer tillbaka då och då. Även då sprakar ljudet. Blir nog ett nytt ljudkort, någon som vet om http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608554 är bra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså har du inga superkrav på ditt ljud eller något stort och dyrt surround system (eller vägrar lyssna på mp3or för deras smala och hårt komprimerade / begränsade ljudbild) så kan du nog i princip ta vilket som helst.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså har du inga superkrav på ditt ljud eller något stort och dyrt surround system (eller vägrar lyssna på mp3or för deras smala och hårt komprimerade / begränsade ljudbild) så kan du nog i princip ta vilket som helst.

Okej, har du något annat du kan rekommendera? Det var det enda ljudkortet med PCI som jag hittade där det står i specifikationerna att det kan köras i windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...