Gå till innehåll

Ljudproblem i Windows 7


gurran97

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Det går inte att ladda hem, man måste ju betala om man ska kunna ladda hem det.

Förlåt.. tänkte inte på det... hursomhelst var det samma fil som de andra länkade dig till.

Jag har... eller hade ska jag säga samma problem som du när jag började med w7 en gång i tiden.

Då löstes problemet med en moddad drivrutin som gav ett skrapigt risigt ljud.. det slutade med att jag fick ett blixtnedslag i moderkortet (läs datorn) :rolleyes: och en ny införskaffades skyndsamt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett pci-express x 1 kort och kräver sådant uttag (slot). Se bilden som jämför de olika kortplatserna. Om du inte har pci-express uttag så funkar det inte.

Har bara vanligt PCI uttag. Vet du något annat kort som är hyfsat bra men inte för dyrt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Säg mig är det inbyggd ljudkort på moderkortet? är de det då skall du gått till moderkortstillverkaren.

För att se vilket moderkort kan du har gör så här :

Starta om datorn sen tryck på delete knappen eller f4 knappen. (om dessa inte funkar se raden under)

Men man kan se via starten i västra nere hörn där står det en text om moderkortet eller vilken knapp du skall trycka för att komma in i bioset.

för i bioset där finns även ljud inställningar tex spif/hd/ac97 där du skall ställa in

!!OBS!! på morderkorttillverkarn har drivrutiner till ditt moderkort även ljud/lan m.m också så kolla där innan du köper ett nytt ljudkort !!OBS!!

Redigerad av McFreedy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...