tokar86a Posted December 10, 2011 Share Posted December 10, 2011 Hej Det började med att jag fick en blå skärm. Så datorn startade om sig. Sen hittade den inte hårddisken (Har en SSD hårddisk). Provade starta om några gånger. Samma sak som hände. Sen öppnade jag datorn och kolade så alla sladdar var i och det var de. Jag bytte plast på kabel på SSD hårddisken till en annan sata port. Provade sen igen att starta upp och den hittade ändå inte hårddisken. Satte jag tillbaka den i det föra sata porten och ställde tillbaka datorn och kopplade i alla sladdar igen. Sen när jag satte på den så funkade allt plötsligt. Någon som har någon ide vad som kan ha hänt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Gammalt moderkort eller? Kanske disken som är på G att rycka ur pluggen. Kontrollerat S.M.A.R.T. på den eller så? Känns som att en stadig backup kanske vore på sin plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Kanske dålig SATA-kabel, de verkar inte hålla så bra alla gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Instämmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts