Gå till innehåll

outlook 2010_ 4 konton 4 pst-filer 4 inkorgar, slå ihop pst?


Recommended Posts

Har precis skaffat ny dator och när jag skulle kopiera över pst-filen från outlook 2010 på gamla burken så såg jag att där fanns 4 pstfiler till mina 4 konton.

Dessa konton följs alltid åt och då hade det passat bättre med enbart en. Finns det ett sätt att slåihop dessa så att man som i förra outlook inte får 4 inboxar, 4 mappar skickat, 4 mappar skräppost osv? Tyckte väl att det blev konstigt efter installationen på förra datorn.

Så vad jag vill är som jag hade det före förra datorn. Alla 4 kontona har gemensamm inkorg och allt annat i katalogstrukturen gemensamt.

Hur gör jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna tillåter endast att outlook öppnar dem. Kan man extrahera infon från dem via outlook?

Eller så är jag söndagströg och begriper inte riktigt förfarandet. :)

OT:

(Fick regga ett nytt konto, kan du slå ihop mitt gamla med detta? I det gamla använde jag epostadress r_o_n@spray.se och samma user)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Arkiv -> Öppna så kan du öppna varje PST-fil. De dyker då upp i listan till vänster och du kan helt enkelt dra över innehållet till den PST-fil som skapades som standard på den nya datorn.

PS. Slog ihop dina konton... DS.

Så har jag det nu i outlook, alla pst är igång. Så du menar att jag tar allt i alla kontonas mappar och drar dem till det kontot/pstfil som jag sedan tänker spara? Kan jag i någon kontoinställning styra så att de andra tre kontona sparar nytillkommet i den pst som jag bestämt mig för att spara? När jag la till de olika kontona så kunde jag där peka på till vilken pstsfil jag ville spara infon.

OT:

Som du ser så funkade det nu med nytt lösenord, tack :)

Redigerad av ron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om du kör POP3- eller IMAP-konton? Om du kör IMAP så vill jag minnas att den vill ha (kräver) en PST-fil per konto. Om du kör POP3 ska den slänga in allt i standardmappen. Spara undan kopior på PST-filerna innan du börjar flytta runt men det borde inte vara några problem att bara flytta över innehållet från de fyra PST-filerna till den nya och sedan högerklicka respektive "PST-fil" i Outlooks vänstermeny och välja "Stäng datafil-fil" för att "bli av med de fyra".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör pop3. Det gick perfekt. Nu har jag allt i samma inbox och håller på att fixa till regler för strukturen. Stängde de tömda kontona = borta. I inställningar kunde man styra till vilken pst man ville spara nytt, så det ordnades med.

Tack för hjälpen med både outlook och konto. Är nog ett år sedan jag skrev i forumet, får väl återuppta det nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...