Jan-Peter Postad 18 December, 2011 Rapport Share Postad 18 December, 2011 Jag har länge haft problem med att installera service pack 2 i Vista. Jag får upp ett meddelande"det gick inte att installera service pack 2 inställningen återställs" Felkod 80004005 Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 18 December, 2011 Rapport Share Postad 18 December, 2011 Har du möjlighet att bifoga loggfilen C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log till tråden så kan jag titta och se om jag hittar något galet. Är det förresten en dator som bara kör Vista eller är det dualboot med XP eller Linux? Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 18 December, 2011 Författare Rapport Share Postad 18 December, 2011 Jag är osäker var jag hittar denna loggfil. Jag är inte så van datoranvändare Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 18 December, 2011 Rapport Share Postad 18 December, 2011 Jag hittade i en annan tråd denna reg-fil som löste problemet för en annan med samma problem med 0x80004005. Kör/öppna bifogad fil och testa sedan att installera SP2. vistasp2fix_80048005.reg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 19 December, 2011 Författare Rapport Share Postad 19 December, 2011 Hej Andreas! Jag tror att jag har provat att söka på allt. Men jag kommer ingenstans. (Jag har hittat "caddes" korrespondens med dig 2009-08-05 och försökt med allt detta också. Min dator hittar inga AV dessa filer. Jag har letat här: start, alla program, tllbebehör och kör. Jag har också kört på kommandotolken. Svaret blir: är inte ett intern kommando, extern kommando eller kommandofil. Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 19 December, 2011 Rapport Share Postad 19 December, 2011 Ok, då får vi gå tillbaka till att leta upp filen CBS.log som finns i mappen C:\Windows\Logs\CBS. Starta Windows Utforskaren och gå till C: > Windows > Logs > CBS och bifoga sedan CBS.log till ett inlägg i den här tråden. Du kan välja "Växla till full redigering" och där hittar du alternativ att ladda upp filer, och du skulle där kunna blädda dig fram direkt till sökvägen ovan och bifoga filen den vägen. Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 19 December, 2011 Författare Rapport Share Postad 19 December, 2011 WOW! jag hittade till slut CBS-filen men när jag klickar på den får jag ett meddelande: Åtkomst nekad. filen innehåller 27049KB Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 19 December, 2011 Rapport Share Postad 19 December, 2011 Ok, du behöver kopiera filen till någon annan plats, exempelvis till Skrivbordet. Därifrån kan du sedan skicka den vidare och framför allt bifoga den till den här tråden. Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 19 December, 2011 Författare Rapport Share Postad 19 December, 2011 Det går inte att utföra "filen kan inte hittas eller läsbehörighet saknas" meddelande visas Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 20 December, 2011 Rapport Share Postad 20 December, 2011 Ok, vi behöver innehållet i filen. Gör så här: Öppna filen istället i "Anteckningar" och kopiera därifrån innehållet till en ny TEXT-fil som du skapat på Skrivbordet och bifoga sedan den filen till den här tråden. Testa också efter det att i Windows Update-konsolen gå till Ändra inställningar och kryssa i "Tillåt alla användare att installera uppdateringar...". Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 20 December, 2011 Författare Rapport Share Postad 20 December, 2011 I Anteckningar får jag upp följande journalmallar: Att göra lista, Diagram, Genko 1, Genko 2, Linjerat med punkter, Musik, Månadskalender, PM, Seyes, Stenografi och Tomt. När jag klickar på dessa får jag upp rutnät och en massa konstigheter. Jag lyckas inte spara ned detta på skrivbordet och bifoga till den här tråden. Däremot lyckades jag gå in i Update-konsolen kryssa i "Tillåt alla användare att installera inställningar". Datorn jag har använder Premium Home Vista. Ett meddelande som dyker upp med jämna mellanrum är; "En konflikt för IP-adresser har upptäckt en annan daror i nätverket har samma IP-adress som den här datorn. Kontakta nätverksadministatören om du vill ha hjälp med att lösa problemet. Det finns mer information i händelseloggen". Är det detta som bidrar till problemet att installera Service Pack 2? Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 21 December, 2011 Rapport Share Postad 21 December, 2011 Problemet med IP-adressen påverkar inte installationen av Service Pack 2, men det kan leda till andra problem som kommunikationsproblem eftersom det verkar vara en tvist om vilken dator i ditt nätverk som ska ha just en specifik ip-adress. Jag vet inte vad du har fått igång för "Anteckningar" för det du beskriver låter inte bekant. Utan innehållet i CBS.log är det dessvärre inte mycket att göra, möjligen skulle jag kunna fjärransluta till datorn och ta mig en titt på problemet? Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 22 December, 2011 Författare Rapport Share Postad 22 December, 2011 Det låter som en bra idé om du kan fjärrsluta min dator så att du kan titta närmare på problemet. Borde man inte kunna se/få fram i CBS eller i Anteckningar över Service pack 1 och andra upp- dateringar som är gjorda? Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas Stenhall Postad 22 December, 2011 Rapport Share Postad 22 December, 2011 Tar kontakt via e-post, uppdaterar tråden när jag har något! Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Peter Postad 12 Januari, 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Januari, 2012 Hej Andreas Stenhall! Jag vill berätta att jag skickat dig ett Email till: andreas@stenhall.onmicrosoft.com Jag är osäker om du har kunnat läsa mitt meddelande. Det är jag som har problem att installera Service pack 2 Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recommended Posts
Arkiverat
Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.