DAson Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Påverkas Windows 7 om IE8 inaktiveras? Eftersom jag numera använder Firefox och Opera så är inte IE8 nödvändig att användas.tycker iaf jag. Hoppas att denna hamnade i rätt del i forumdelen! IE8 har väl inget med Windows Explorer att göra eller? //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 (edited) Kanske inte är nån fara alls http://support.microsoft.com/kb/957700 men jag frågar er som vet mer än jag innan jag gör nåt dumt. //DAson Edited December 19, 2011 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Du har rätt, Internet Explorer har inget med Windows Explorer att göra och du kan riskfritt "avinstallera" det. Egentligen tas det inte bort, det bara tas bort genvägar till IE. Exempelvis hjälpfiler i Windows använder IE-komponenter för att visa hjälpen så IE utnyttjas fortfarande på sätt och vis även om du tar bort det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts