Gå till innehåll

Dessa "jefla" smällare.....


plun

Recommended Posts

Då var det dags igen med en vettskrämd hund, förbenade skit !

5OBn9l.jpg

Jag blir så förbannad på detta att man ska smälla några smällare.

20 minuter runt tolvslaget skulle vara ok......

Bedrövligt att se en vettskrämd hund.... :(

Redigerad av plun
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en konstig tid vi lever i, nästan så det får en till att tänka att nog sjutton var de bättre förr.

Smällarna var iaf inte så väl utvecklade o inte så stora och kraftfulla som nu :)

Det är precis som vettet har gått ur & försvunnit och ingen bryr sig för de är så jädra roligt & hitta på jävelskap.

Man behöver inte köra särskilt långt för & se kvarlämnade raketer & smällare utmed vägarna.

Hade ju inte gjort så mycket bara folk & ungdomar hade vett & plocka upp efter sig men få lär sig & bry sig idag.

Jättemånga just nu som råkar ut för sönderskjutna brevlådor också, en annan trist historia.

Vi har fått byta ut våran ungefär 5-6 ggr pga smällare och minst 3 ggr pga singelolyckor då bilar åkt av vägen av halka & liknande och tagit lådan med sig i diket men det är ju sånt som kan hända och ingen rå för.

Tråkigt med vovven & hundar som har så känslig hörsel :(

Många djur blir ju lätt påverkade av sånt som smäller & oroar på annat sätt.

Jag är själv lite kritisk till de här med tomtar och Julfirande av samma anl. men då vad de kan orsaka barn i lidande.

Hur många har inte blivit skrämda av den där utklädda tomten och fått växa upp med en skev verklighetsbild, helt absurt.

Det är lite så...sjuka saker tenderar att hänga samman ibland och man kan ju fundera var nyttan egentligen ligger för nånstans när man tänker efter i allt detta.....Man kan väl ha kul & roligt för det liksom.

Vad ska det vara bra för? :D

http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/ungdomar-hann-ut-ur-bilfyrverkeri(3089639).gm

http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/vuxna-skot-raketer-mot-folk(3094172).gm

http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/manga-unga-pojkar-skadas-av-raketer(3094085).gm

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med fullständigt, har även samma ras som Plun, och nu har dom jobbigt.

Ha en bra helg

Mvh

Lasse B

Jo Alfons som han heter mår bra idag..... :)

Men det gör ont att se en vettskrämd hund som gömmer sig under en soffa eller säng när det smäller... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meh ge er allihopa!!! det är bara 1 gång per år det är Nyår och ni kan väl inte bestämma vilka slags smällare folk får smälla och hur mycket !!!

ge er :P

Njau... det finns ju smarta företag som inser det här..... ^_^

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1488730-ica-maxi-nobbar-fyrverkerier

Sen som jag skrev så är det ju inget problem om man gör det till enbart ett nyårsfyrverkeri dvs enbart runt tolvslaget !! (då blir det minialt med trubbel för en djurägare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meh ge er allihopa!!! det är bara 1 gång per år det är Nyår och ni kan väl inte bestämma vilka slags smällare folk får smälla och hur mycket !!!

ge er :P

Nej tyvärr, här har 14 åringarna hållt på sedan annan dagen och min bil har träffats 3 ggr men det är väl helt ok, "det är ju nyår" :angry:

Men som tur är så reagerar min hund inte speciellt utom när "idioterna" står här utanför och frågar man dem varför de står hä och inte där dom bor, får man svaret "Vi får inte skjuta där." ;)

Hade smällandet enbart skett sammanlagt 30 min under nyårsnatten men det börjar minst 3-4 dagar innan och har inte slutat ännu kl 17.00 den 1/1 2012.

Håller med dig fullständigt 30 min runt midnatt är helt tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njau... det finns ju smarta företag som inser det här..... ^_^

http://vlt.se/nyhete...ar-fyrverkerier

Sen som jag skrev så är det ju inget problem om man gör det till enbart ett nyårsfyrverkeri dvs enbart runt tolvslaget !! (då blir det minialt med trubbel för en djurägare).

ja just det ICA men gissa hur mycket de har förlorat genom att sluta sälja smällare ? mm precis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr, här har 14 åringarna hållt på sedan annan dagen och min bil har träffats 3 ggr men det är väl helt ok, "det är ju nyår" :angry:

Men som tur är så reagerar min hund inte speciellt utom när "idioterna" står här utanför och frågar man dem varför de står hä och inte där dom bor, får man svaret "Vi får inte skjuta där." ;)

du kan fortfarande inte bestämma hur länge de ska skjuta om det är 30 min eller 3 tim.....

sluta vara sån kärring och anmäl det istället a.n.g bilen, så enkelt är det !!!! för här så får du tyvärr ingen hjälp mot det, och det hjälper absolut inte att klaga och skriva massa!!!

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...