Gå till innehåll

hela hårddisken till img


rainerg

Recommended Posts

Jag kör xp och har använd mig av norton ghost 2003 som jag kan starta med en diskett då xp KAN KÖRAS I DOS

Jag har en extra hårdisk installalerat så jag kör hela c: driven till en img-fil på d: driven. Det har fungertat perfekt när jag testar program i datorn och det blir strul så kan jag lägga tillbaka hela c: driven som den var innan.

Nu till min fråga? Finns det ett program som fungerar likadant i win7 eller jag jag glömmad det?

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du formatera Hårdisken och lägga tillbaka allt eller till en ny hårdisk om den gamla skulle paja ?

Jag har gjort det en gång till en ny hårddisk

men återställning av hårddisken har jag många gånger genom bootcd

en gång om dagen gör jag en backup av hårddisken

prov kör olika program och ibland kommer jag inte in dartor

då startar dotorn med bootcd gör en återställning från backup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar jobbigt med backupp varje dag. Jag har gjort en backuppimage på min laptop med Windows 7 Ultimate, till en extern disk, men aldrig behövt använt den. Laptopen är inne på sitt tredje år nu. Mina datorer i övrigt med XP Pro, med 10 och 6 år på nacken, har jag heller aldrig behövt gjort backupp på. Däremot gör jag backupp på viktiga filer, såsom dokument och bilder, lite då och då på alla våra datorer, till olika media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort en stat-cd och kört en sytembackup till en annan hårddisk.

när man restore backup är då allt med Med andra ord hela windows kan vara skadat lägger den tillbaka sectorvis? ni som kör det

Tror så annars verka vara ett bra program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Har gjort en stat-cd och kört en sytembackup till en annan hårddisk.

när man restore backup är då allt med Med andra ord hela windows kan vara skadat lägger den tillbaka sectorvis? ni som kör det

Tror så annars verka vara ett bra program

Vad jag vet så kan man inte det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Precis som Venoms använder jag mig utav Acronis True Image Home 2011. På datorn har jag programmet så jag när jag vill eller via automatik kan göra en backup av valfri partition till valfri partition på valfri disk. Nu gör jag en backup av min systempartition som innehåller Windows och alla program. Om något nu händer så har jag en start CD och därifrån kan jag ta upp vilken backup jag vill och köra tillbaka den till min C: disk. Men jag har också gjort en backup på min spelpartiion.

För att vara på säkra sidan har jag backup liggande på två diskar.

En fördel med dessa backups är ju även att jag vid en "ominstallation" får med alla inställningar, SIDar och sådant.

Jag är ju ibland en mycket oförsiktig surfare och drar då och då på mig en del konstighet men då är det enkelt och tar bara en kvart för att få tillbaka ett felfritt system.

Bra program det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...