Gå till innehåll

Windows XP Royale Tema


Recommended Posts

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Om jag dubbelklickar på .exe filen och väljer att installera i C:Windows (standard) så står det att det är slut på diskutrymme. (!) Men det är ju 6 GiB kvar!

Men att packa upp det i en mapp på skrivbordet gick bra.

Men om jag försöker att öppna temat så funkar det inte så bra...

http://img224.imageshack.us/img224/6347/namnls6mi.jpg

Trycker man på "Ok" så ser det ut som Win 98!

Vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
Postad (redigerade)

Hej emilsandnabba 

Vet inte om det här kan hjälpa dig, men jag gör ett försök ändå.

Öppna Bildskärmsegenskaperna flikarna "Utseende" samt "Skrivbord" och kontrollera inställningarna enligt nedanstående skärmdumpar.


Och så här ser då Royaltemat ut.
Bortse från mina skrivbordsiconer (icontexten) som jag ännu inte fått någon ordning på  ;D

MVH/Malou

Redigerad av Manneman
Länkar till "blockerad" sida
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej  emilsandnabba  :)

Malou! Valet "Media center syle" osv finns inte...

Ok.

Hade själv en hel del problem med att än det ena än det andra inte fanns tillgängligt i flikarna.

Så det var en hel del avinstallationer/delitande/installationer av Royale-temat.

Har du provat med att ta bort temat helt och hållet från datorn och sedan göra om proceduren med att installera den?

Du bör även ta bort temat från utforskaren (det jag har rödmarkerat)

C:WindowsResourceThemesRoyale

Töm papperskorgen.

Starta om datorn:

Kontrollera att temat är borta från Bildegenskaperna samt i utforskaren.

Hämta hem Royale igen och gör ett nytt försök (skam den som ger sig)  ;)

Här nedan följer Stenis förslag:

1. Gå till http://www.microsoft.com/nz/windowsxp/downloads/nzbliss.mspx och ladda ner fiulen royale.zip, eller klicka direkt på länken http://download.microsoft.com/download/8/e...76bc/royale.zip.

2. Öppna zip-filen och dubbeklicka på .EXE-filen. Pack upp filerna på sökvägen som föreslås.

3. Öppna Utforskaren och gå till C:WindowsResourcesThemes och klicka på filen Royale eller Royale.theme. Klicka sedan på "Verkställ" och "OK".

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag har windows home.

Jag vill ha royale temat.

Med det går inte.

Den säger the energy blue theme pack can only be macgunes rubbuin windows xå talvket pc editib 2005??

Vad ska jag göra????

Tack sam för svar..

Körde windows xp pro innan och då funkare det. men jag har köpt ny dator och med den fick jag en home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladde hem det ifrån micrsoft. har inte en aning har tag bort det blev så J sur.

Med om du har den så får du gärna berätta hur jag dra ner den;D

tack sam för svar tycker att windows xp utsen är fult:p

heheh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

ja, den första sidan kommer jag in på, men när jag trycker på download, då blir det the page can not be found.

The page cannot be found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.

If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.

Click the Back button to try another link.

HTTP Error 404 - File or directory not found.

Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.

Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Länken som stenis paste'ar i början av tråden fungerar inte för mig, eller jag kommer till sidan men när ja försöker klicka download så fungerar det inte, som om den blivit borttagen. Har någon en annan länk för temat dära?

Mvh Chrille

Edit: Kom åt den via en annan länk, ibland är ja bara för trött för att läsa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hej

För att använda på windows xp krävs att du expanderar filerna manuellt till rätt ställe. Rätt ställe är "C:WINDOWSResourcesThemes". Har du 7-zip eller winzip så högerklickar du på exe-filen, väler att extrahera/packa upp filen till platsen ovan, sedan väljer du tema som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...