Gå till innehåll

Problem med Teliamail via Riksnet SMTP


Recommended Posts

Det var bra att höra att det fungerar för dig, men som du säger så borde riksnet's support ha lite bättre kunskap..

Jag tror inte problemet ligger hos Riksnets support utan det är nog hos Telia eftersom SirN nu betalar för två konton. Sen är det här nog en supportfråga på högsta nivå hur det ska funka eller ej.

Jag tror Telia har strulat bort sig själv i och med att man kan betala för ett 020-abb, klart märkligt egentligen.... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bra att höra att det fungerar för dig, men som du säger så borde riksnet's support ha lite bättre kunskap.. och hjälpen på deras hemsida med "instruktionsfiler" och inte ett skrivet ord om inställningar kändes verkligen inget vidare.

Tyvärr (eller som tur är) så begränsar ju telia sina SMTP servrar så man endast kan skicka om man är ansluten via dem. möjligtvis att det, vet att förr gick det att skicka via telia om man bytte port.

Mitt i prick si3rra!

Exakt samma känsla som jag har själv! Blir "vansinnig" när supportsidor dumförklarar en!

Hur fungerar det om du skapar ett nytt konto, lägger in dina telia uppgifter

mailin.telia.com, mailout.telia.com och anger ditt telia användarnamn och lösenord, samt ställer in det på samma sätt som din riksnet med autentisering och 465 säger den ifrån då?

Det verkar ju som det skall vara möjligt, så om det inte fungerar så prova ringa telia's support :)

Testa med mailout och smtprelay servrarna..

Prova med uppgifterna som anges här, borde ju fungera även på datorn http://www.telia.se/...stallation.page

Du är en stjärna si3rra! You saved my day!

DET FUNGERAR! Skapade en SMTP-serverinställning för varje Teliakonto och det fungerar!

Jag var själv inne på en liknande tankegång, men tänkte fel och skrev in Riksnets epost och lösen.

Tack för hjälpen ditt engagemang!

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte problemet ligger hos Riksnets support utan det är nog hos Telia eftersom SirN nu betalar för två konton. Sen är det här nog en supportfråga på högsta nivå hur det ska funka eller ej.

Jag tror fortfarande att Riksnet gjort någon förändring i sin SMTP-serverinställning, eftersom den kräver användarnamn och lösenord för sin egna mail. Supporten fick jobba en god stund innan de fick min Riksnetmail att fungera vid sändning av mail.

Jag tror Telia har strulat bort sig själv i och med att man kan betala för ett 020-abb, klart märkligt egentligen.... ^_^

Förstår inte alls hur du tänker! Jag tycker inte det är det minsta märkligt! Telia har flera olika bredbandstjänster där det inte ingår epost, då är det ju praktiskt om det går att köpa epost. Sedan ger det en viss reklam att folk använder Telias domän.

Är någon så dum att han/hon kör uppringt internet via tfn-modem, så lär det ticka in del pengar till Teliabörsen också. Öppningsavgift 59 öre + 23 öre per minut dagtid!

Well, slutet gott, allting gott, 'si3rra' löste problemet!

Tack för ditt engagemang Plun!

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...