Gå till innehåll

Köpa hp dator


Recommended Posts

Jag har funderinga på att köpa en dator och fastnad för

HP h8-1145sc

Då det finns varierande priser så undrar jag om det är samma maskin hos all med denna beteckning

Hp har en artikelbeteckning som jag försöker jämnföra

Är det någon som har erfarenhet av denna maskin

Med vänliga hälsningar

Rainer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar "HPE H8-1145sc" korrekt?

Här har du en prisjämförelse på just denna produkt: http://www.prisjakt....t.php?p=1011318

Det är precis samma dator fast olika återförsäljare har olika priser :)

Om du ändå känner dig osäker eller vill kika hos någon annan återförsäljare så kan du ange HP's "artikelnummer" som är "H0K65EA#UUW".

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är denna model

Är den någon som har erfarehet av denna då den kostar en del skulle det vara bra med ett utlåtande

Ska inte ha den till spel med redigering av foton med adobes photoshop så det blir myckert med grafik

Rainer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är denna model

Är den någon som har erfarehet av denna då den kostar en del

HP är bra på, eller har en förmåga att göra slöa maskiner - fast du tar bort all bloatware.

Köp dej ett moderkort av Gigabyte och bygg den själv.. 10 minuters jobb. Och billigare.

marion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är denna model

Är den någon som har erfarehet av denna då den kostar en del skulle det vara bra med ett utlåtande

Ska inte ha den till spel med redigering av foton med adobes photoshop så det blir myckert med grafik

Rainer

Med tanke på att grafikkortet är GeForce GTX 550 Ti är datorn tänkt för spel i första hand. Du borde kunna gå ner i pris en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP är bra på, eller har en förmåga att göra slöa maskiner - fast du tar bort all bloatware.

Köp dej ett moderkort av Gigabyte och bygg den själv.. 10 minuters jobb. Och billigare.

marion.

<offtopic>

För att bygga en dator så bör man ha kunskap om det samt kunskapen att köpa passande delar, vilket långt ifrån alla har, vet dock inget om trådksparens kunskaper.

Moderkortet köper man nog lämpligare hos en återförsäljare, tror inte gigabyte har någon egen försäljningskanal, och att plocka ihop beställa och montera en dator tar lite mera än 10 minuter.

</offtopic>

Iaf ang. datorn så lär det vara något av de kraftigaste som går att få tag på, i7 3.4'n är snabb och grafikkortet är tilltaget för att klara spelande, 16 gb ram.. du lär nog inte bli besviken men som sagt tidigare kanske är lite i överkant men du har god prestanda för ett tag framöver, så om priset inte avskräcker :)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<offtopic>

För att bygga en dator så bör man ha kunskap om det samt kunskapen att köpa passande delar, vilket </offtopic>

Iaf ang. datorn så lär det vara något av de kraftigaste som går att få tag på, i7 3.4'n är snabb och grafikkortet är tilltaget för att klara spelande, 16 gb ram.. du lär nog inte bli besviken men som sagt tidigare kanske är lite i överkant men du har god prestanda för ett tag framöver, så om priset inte avskräcker :)

Just det, därför blir det himla rätt att be t.ex komplett.se eller inetdata och bygga den, (kostar 800kr ?)

så kan han placera pengarna på ingredienser som gynnar honom både på prestandan och prismässigt.

Han har ju såpass koll, vilken cpu, H-disk och mängd raminne han vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min mening så är "fabriksbyggda" datorer som HP, Dell och liknande mer välbyggda än ihoplockade datorer generellt sett. Har köpt via mindre handlare och då har de ibland glömt koppla in mic/högtalarutgångar och liknade.

Blir besvärligt om man då har köpt en sån dator via annan ort. Helst ska man i så fall köpa via en lokal handlare i sin egen hemort då är såna problem mer lättlösta då man slipper skicka tillbaks datorn via post för garantigrejer.

Men ska jag köpa via de stora aktörerna som Elgiganten, MediaMarkt kommer de ju ut regelbundet med kampanjer och då kan man ju slå till på någon fabriksdator. Det är ju ett eget val i slutänden man måste ta ställning till.

Gäller det enbart stationära tycker jag också Packard Bell har fina modeller kontra prestanda/pris:

http://www.packardbe.../serie/imediap5

http://www.packardbe...tgroup/desktops

En fördel är också att USB portarna på dem sitter på översidan i framkant. Har sett en del "modegrejer" där de sätter USB portarna i bakkanten i en del märken, vilket är svåråtkomligt om man har lådan långt ner i ett tradionellt datorbord.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all info tror att det blir en sådan Skulle vilja ha en bild på baksidan hur alla utag sitter

Dom visar alltid framsidan som ska vara bra utseende Men tycker att baksidan är viktig

Någom som har en bild på baksidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon bild på baksidan hittar jag inte hos HP. Men jag ser att verkar vara något ovanlig placering av ljud- och USB-kontakter ovanpå, inte på frontpanelen utan ovanpå och möjligen vända bakåt: http://h20195.www2.hp.com/v2/default.aspx?cc=se&lc=sv&oid=5146418

Tänk efter att det passar med den placering av datorn du tänkt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa bilderna av "baksidan"..

c02854407.jpg

http://h20000.www2.h...ectID=c02854392

Fast verkar som datorn har portar både uppepå och på framsidan (Samt baksidan då)

Top I/O ports


  • USB 3.0: 2

  • Microphone: 1

  • Headphone: 1

Front I/O ports


  • USB: 4

Back I/O ports

Figure 8: Back I/O panel (se bild ovan)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...