GÄ till innehÄll

🩊 Firefox 124.0.1


JoWa

Recommended Posts

Built for Privacy: Partnering to Deploy Oblivious HTTP and Prio in Firefox

Oblivious HTTP (IETF)

This document describes Oblivious HTTP, a protocol for forwarding encrypted HTTP messages. Oblivious HTTP allows a client to make multiple requests to an origin server without that server being able to link those requests to the client or to identify the requests as having come from the same client, while placing only limited trust in the nodes used to forward the messages.
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
On 2021-10-30 at 17:58, JoWa sade:

Implementing Global Privacy Control

Stöd för GPC kommer i Firefox 95. :)

Och i Firefox 120, som nu Ă€r beta, finns en instĂ€llning för Global Privacy Control i about:preferences#privacy. 🙂

Firefox now supports a UI setting that enables a user to opt-in into GPC, a privacy signal that tells the websites that the user doesn’t want to be tracked and doesn’t want their data to be sold.

https://www.mozilla.org/firefox/120.0beta/releasenotes/

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Jag fattar inte den uppmaningen, Thirteen. 123.0 (64-bits) stÄr det hos mig och jag har den senaste versionen.

Senare tillÀgg Varför tog du bort ditt svar pÄ min frÄga, Thirteen? Det var ju klargörande. Jag minns inte den exakta ordalydelsen men svaret gick ut pÄ att det Àr förvÄnansvÀrt och roligt, dvs skrattretande, att Firefox som numera har sÄ fÄ anvÀndare nu har ett sÄ högt versionsnummer eftersom de obetalda utvecklarna inte har gett upp utan fortsÀtter att sÀkerhetsgarantera och vidareutveckla denna webblÀsare. (Till skillnad mot boelving förstod jag inte humorn i detta. Jag Àr enbart tacksam över att Firefox fortfarande finns eftersom det Àr min favoritwebblÀsare.)

Redigerad av mbgtmari
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara pÄ inlÀgget.

GĂ€st
Svara i detta Àmne...

×   Du har klistrat in innehĂ„ll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din lĂ€nk har automatiskt bĂ€ddats in.   Visa som lĂ€nk istĂ€llet

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...