Gå till innehåll

space marine och shogun 2 problem


vonhammar

Recommended Posts

Hej, tidigare fungerade alla mina spel felfritt men sedan jag har installerat om mitt windows 7 så får jag sporadiska fel med spel, mycket i steam att varje gång jag startar ett spel så genomför den en förstagångsinstallation t.ex. kan inte starta shogun 2 alls, det händer inget när man strycker på starta spel. I space marine 40k så kommer jag till fjärde kapitlet och sen kraschar det för att det inte går att hitta platsen som jag sparar i. jag har testat att installera om spelen, steam och att varifiera spelcatchefilerna. någon som har någon ide vad man kan göra åt det?

mina spec:

windows 7 professional x64

AMD phenom II x4 945

4G RAM

Nvidia Geforce 9600 GT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte inte om det är multiplayer-spel det är frågan om, och det var ett tag sedan jag körde med Steam.

Har du provat med att inte starta spelen ifrån Steam, starta alltså ifrån spelets start-ikon istället. ?

Du kan testa i "offline-läge" med Steam också, efter att spelen är fullt uppdaterade.

PunkBuster har en del "fuffens" för sig ibland,, prova att starta utan PunkBuster om du har det installerat.

"PnkBstrA" och "PnkBstrB" kan finnas i "Windows Tjänster", där startar de upp automatiskt.

De finns även i Windows/System32 mappen, men prova att stänga av dem i Windows Tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

båda är det, men det är med singelplayerdelen som jag har problem.

Jag testade att göra som du sa och det hjälpte tyvärr inte något. Spelet kraschar smo vanligt vid samma ställe :(

Fler ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay,, antar att du har färska drivrutiner till chipset, Sata, grafik, nätverk mm. ?

Kan vara något AV-program som stör ? Provat att köra utan AV igång ?

När du har avinstallerat, har du använt dig av tex. Revo ?

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Misstänker att det har blivit kvar något av Steam och av spelen efter avinstallation, ( tex. "spara-mapp" )

eller att du använder dig av samma "spara-mapp" som inte "fungerar".

Samma gäller för PunkBuster, det avinstalleras inte alltid, man får ofta avinstallera det manuellt.

Annars kan du kolla i "Händelse-loggen" och se om det finns några felkoder där. ?

Har inte exakta sökvägen dit , bör finnas under "Kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Datorhantering/Loggboken".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...