Gå till innehåll

Windows 8 succe eller ett nytt Vista?


johnh3

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Windows 9 lär väl inte dyka upp förrän hösten 2015, så vill man ha säkerhetsfixar på sitt OS blir det väl till att skaffa Windows 8?

http://support.micro...alpha=Windows+7

Säkerhetsuppdateringar och andra kritiska uppdateringar släpps även under extended support vilken innebär att du utan hinder kan köra Windows 7 till 2020 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

``Motivera med några få rader varför just du skulle passa som en lycklig vinnare av denna Windows 8´´

Hur svarar man på en sån angenäm fråga med hedern i behåll, det går ju bara inte utan framstå som en fönsterkrossare.

Ungefär som en vigsel i drömmarnas värld....Tager du BOB denna söta syltiga Dutta till din maka?

"Vilket svar som än anges resulterar i fortsatt mardröm"

Neeeeej!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns tryggt Andreas, att jag kan köra Windows 7 till 2020. Jag kommer naturligtvis att testa Windows 8 Consumer Preview, när den kommer den 29:e i VMware. Har väl hitills inte blivit riktigt övertygad av "Windows 8 Develope Preview".

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men Motivera gärna varför det inte skulle bli ett nytt Vista.

Till att börja med så var Vistas fiasko ett faktum av framför allt de tre följande orsakerna:

1. Applikationerna fungerade inte pga UAC och andra grundläggande förändringar i OS:et

2. Hårdvaran fungerande inte och drivrutiner bjöd på usel prestanda och instabilitet.

3. Buggar i OS:et gjorde att det innan SP1 och SP2 fungerade riktigt illa.

De tre delarna kommer inte att vara ett faktum det vet vi eftersom grunderna inte ändras nämnvärt i avseende kompatibilitet kombinerat med det faktum att man inte gör stora förändringar i grundläggande säkerhet.

Det som Windows 8 kan falla på är att man är för vågade och ändrar väldigt mycket i gränssnittet, något som inte med säkerhet tas emot med öppna armar.

Återigen så har vi bara sett en mycket tidig testversion av Windows 8 och jag kommer inte att döma Windows 8 förrän jag själv testat consumer preview och ser vad det att erbjuda och hur det fungerar. Att såga något vid fotknölarna utan att ha kött på benen rimmar illa i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med Andreas här, och att jämföra med Vista är inte ens en "rättvis" jämförelse..(möjligtvis att man skulle kunna jämföra Windows ME med Vista som väl ungefär blev lika poppulära :P)

Men tror inte Windows 8 kommer bli någon "succe" för desktop datorer på samma sätt som XP ellert Windows 7 blev, det känns helt klart mera anpassat för läsplattor och tunna klienter, personligen tycker jag man borde göra en version med Metro och en utan (Desktop / Tablet - edition) inte så att företag eller privatpersoner kommer sitta vid sin desktop-dator med tangentbord och mus och använda metro som sitt "skrivbord". Ne Windows 8 är som Android 3, ett tablet os.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource
1. Applikationerna fungerade inte pga UAC och andra grundläggande förändringar i OS:et

2. Hårdvaran fungerande inte och drivrutiner bjöd på usel prestanda och instabilitet.

Vi får se hur detta blir på ARM. Det lär bli samma visa nu när alla drivrutiner och program måste kompileras om för en annan arkitektur. Vad händer med alla gamla spel? Alla gamla program? De kommer inte fungera om man inte släpper en ny version för ARM.

Jag håller med si3rra om att Windows 8 lär bli en version specifikt för tablets. Windows XP höll ut länge och Windows 7 kommer inte bytas ut i första taget. Du kommer utan problem att kunna köra ett fullt uppdaterat Windows 7 i flera år framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får se hur detta blir på ARM. Det lär bli samma visa nu när alla drivrutiner och program måste kompileras om för en annan arkitektur. Vad händer med alla gamla spel? Alla gamla program? De kommer inte fungera om man inte släpper en ny version för ARM.

Jag håller med si3rra om att Windows 8 lär bli en version specifikt för tablets. Windows XP höll ut länge och Windows 7 kommer inte bytas ut i första taget. Du kommer utan problem att kunna köra ett fullt uppdaterat Windows 7 i flera år framöver.

På ARM kommer inga "vanliga" program och spel att fungera, endast "metro-style"-appar och med enda undantaget Office 15. Ser inte detta som ett stort problem.

Ja Windows 7 kommer supporteras till 2020, minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...