cocacolacowboys Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Kan plötsligt inte uppdatera från windows update. Jag använder windows 7 (såklart) Vad kan felet bero på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest opensource Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Många problem med aktivering/licens resulterar i en ickefungerande uppdatering. Hittade detta på något forum efter en sökning, man kan återställa Windows Update: net stop wuauserv rmdir %windir%\softwaredistribution /s /q regsvr32 /s wuaueng.dll regsvr32 /s wuaueng1.dll regsvr32 /s atl.dll regsvr32 /s wups.dll regsvr32 /s wups2.dll regsvr32 /s wuweb.dll regsvr32 /s wucltui.dll net start wuauserv Du kör detta i en kommandotolk/terminal som administratör. Typ Windowsknappen + cmd.exe, högerklicka på cmd.exe och kör som administratör sen klistra in och enter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cocacolacowboys Posted February 9, 2012 Author Share Posted February 9, 2012 Ett stort tack, ska försöka detta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eklov Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Den senaste uppdateringen (KB915597, ver. 1.143.502.0) för Defender gick inte att hämta idag. Då stängde jag av Windows-brandväggen och då gick det bra! Sedan kan man även öppna Kontrollpanelen och skriva felsökning i hörnet. Då kommer en sida upp där man kan felsöka bl.a. Windows Update. I en annan dator har jag kunnat få Windows Update att fungera den vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts